Avatar billede jarlq Nybegynder
02. september 2008 - 15:44 Der er 2 kommentarer

VBA søgning i PDF dokumenter

Goddag Eksperter

Jeg har brug for lidt hjælp til at komme igang med et projekt. Projektet går ud på, at jeg i forbindelse med oprettelsen af en hjemmeside skal tagge ca. 500 analyser med emneord.
Alle disse analyser ligger samlet i en mappe i PDF format.

Jeg har/kan selv lave den del af programmet som registrerer og åbner .pdf filerne, men...
Det jeg efterlyser er om der er nogen her, der har et stykke basal VBA-kode til søgning efter udvalgte ord i PDF dokumenterne, som jeg kan bruge som inspiration?

Venlig hilsen
Jarl Quitzau
04. september 2008 - 19:11 #1
Jeg har ikke set dette gjort før, men jeg ved at f.eks. den søgemaskine Microsoft leverer med Sharepoint, får installeret et adobe addin for at kunne indexere pdf-filer. Jeg gætter derfor på, at Adobe holder kortene lidt tæt til hånden med hvorden.
Jeg skal dog indrømme, at jeg ikke har gjort nogle nærmere undersøgelser vedr. emnet.
04. september 2008 - 19:15 #2
ide - det findes flere konverteringsprogrammer - PDF to text - måske skulle du konvertere dine pdf-filer, og så hente dine emne ord fra f.eks. tekst filerne, men stadig frigive pdf-filerne på websitet.

Her er f.eks. en der kan http://www.verypdf.com/pdf-editor/index.html - der findes sikkert flere og sikkert også gratis udgaver.