Avatar billede zc Nybegynder
02. september 2008 - 11:49 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Backup program der virker!

Hejsa

Jeg er på udkig efter et backup tool, der skal fungere både på Vista og XP. Programmet skal tage backup til et netværksdrev ca 1-2 gange om ugen.

Programmet skal kunne tage backup af:
- Outlook 2000/2003/2007 (kalender, mails, kontakter osv)
- Outlook Express (kalender mails, kontakter osv)
- Windows Mail (vista)
- Windoes Calender (vista)
- Dokument mapper
- Diverse vigtige filer

Andre krav til programmet er at det skal være simpelt for brugeren. Dvs. brugeren af PC'en skal max klikke ok til at tage backup nu på det aftalte backup tidspunkt.

Til sidst må programmet helst ikke være alt for dyrt :)

Håber I har nogle gode forslag og gerne noget I selv har erfaring med og kan bekræfte at det rent faktisk fungere efter hensigten :)

Mvh
zc
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 12:02 #1
http://eu.acronis.com/promo/ATI/ati11home-001.html/?source=eu_google&ad=ati&gclid=CKf_xNmMwpMCFQuH1QodeixGDQ

Ellers har jeg rigtig gode erfaringer med ovenfornævnte program.Jeg syntes ikke det er bøvlet. og ikke særlig dyrt. Du kan oprette et image på en ekstern harddisk eller et andet drev, men du arbejder, Og en cd du kan gendanne det hele fra et andet drev hvis Windows svigter. Der er en prøveperiode på enten 14 eller 30 hvor du kan afprøve programmet
Avatar billede goose Nybegynder
02. september 2008 - 12:22 #2
Jeg bruger selv Acronis men jeg har aldrig fået backup af outlook 2003 til at fungerer.

Hver gang jeg sætter den op og kører en backup, så fryser programmet efter at have kørt ganske kortvarigt.

/Goose
Avatar billede zc Nybegynder
02. september 2008 - 12:53 #3
hmm backup af outlook 2003 er absolut en nødvendighed, men det ku jo komme an på en prøve om det også driller for mig.

Tror jeg vil teste acronis snarest, men kom endelig med andre bud :)
Avatar billede newcommer Nybegynder
02. september 2008 - 17:22 #4
Prøv at se her i venstre side under Personal. Paragon er mere sikkert end Acronis, som kan fryse, hvis man forandrer en
partition. Så længe Acronis kører, er det dog et nemt oh hutigt program, men det er surt hvis det pludselig strejker.http://www.paragon-software.com/home/
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 17:38 #5
Acronis har aldrig frosset for mig og jeg har bestemt at jeg ikke vil have et windows program installeret uden Acronis.

Det er nemt at lave et image af et c-drev og gendanne det. Så jeg bruger slet ikke alt det med mail og filer. Laver bare et image hver 14 dag af mit c-drev
Avatar billede newcommer Nybegynder
02. september 2008 - 17:54 #6
samsomjens - der er en del, som har haft problemer med Acronis og ikke kun True image, men også andre af deres
programmer. Jeg har 2 gange oplevet, efter omdannelse af en partition, at Acronis frøs. Har du prøvet at omdanne en
partition medens du har haft Acronis?

"Så jeg bruger slet ikke alt det med mail og filer. Laver bare et image hver 14 dag af mit c-drev"
Det forstår jeg ikke et kuk af!
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2008 - 18:28 #7
Ja jeg har prøvet at partionen var ændret, men da Acronis først formaterer bruger den størrelse af drevet som da du lavede et eimage, kan størrelsen blive ændret.

Så jeg bruger slet ikke alt det med mail og filer. Laver bare et image hver 14 dag af mit c-drev"
Det forstår jeg ikke et kuk af!--->  Hvis du laver det en gang imellem, så kan jeg ikke se nogen grund til at gemme alle de små ting. Det du gendanner er jo nøjagtigt, som da du lave et image. Så er du beskyttet mod virus og fejl du selv laver på computeren eller andet, der kan ske.
Avatar billede zc Nybegynder
03. september 2008 - 09:26 #8
Jeg har i første omgang lige kigget på Paragon, men egentlig er det ikke en partitions backup tool jeg er ude efter.

De maskiner jeg skal have softwaren kørende på vil typisk blive skiftet ud, opgraderet eller få repareret hardware når backupen er nødvendig. Og i de tilfælde er jeg ikke så vild med hele partition backups.

Vedr. acronis, så er jeg ikke så glad for at høre om de fejl der kan opstå. Nu er det ikke fordi at selve partitionerne vil ændre sig normalt på de maskiner jeg skal tage backup på. Men 2 af dem er laptops som på backup "schedule" tidspunktet måske ikke er tilstede på netværket med backup filserveren. Ville det få acronis til at fryse?
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. september 2008 - 14:41 #9
Paragon "Harddisk manager suite 2008" OG "Acronis True image 11" er begge beregnet
til at lave Image. Hvorimod Paragon "Drive backup" mere er et desideret backup program. Det sidste kan jeg ikke svare på.
http://www.paragon-software.com/home/db-personal/

eller:http://www.paragon-software.com/home/db-professional/
Avatar billede zc Nybegynder
03. september 2008 - 15:09 #10
hmm det er netop Paragon Drive backup 9.0 jeg har installeret og leget lidt med. Jeg kan ikke finde nogen option for specifikt at gemme mail, kalender, kontakter etc.
Den går utrolig meget op i at man skal lave et komplet image.

--
Jeg har nu kigget nærmere på Acronis True Image og som udgangspunkt tror jeg det kan bruges, da den giver mig mulighed for at lave backup schedules af specifikt mail/kalender/kontakter og desuden random filer. Men er bare nervøs for de fejl/problemer, som I omtaler.

Desuden er det lidt kedeligt at man i Acronis skal lave 2 schedules for at få backup af både mail/kalender/kontakter og random filer. Den kan tilsynelandene ikke slå dette sammen i 1 schedule og backupfil.

Ville meget gerne se flere alternativer, så hvis nogen har mere i ærmet?
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. september 2008 - 15:19 #11
Fra Personal "NEW!  Back-up only the documents, music, video and e-mails you select with our new    File-Level Backup™ technology" Dur det ikke rigtigt?
Avatar billede zc Nybegynder
03. september 2008 - 18:46 #12
Tjo, den giver adgang til at du selv kan vælge filer ud, men så skal selv lede efter sine .pst filer m.m.. Ville være lidt fiksere hvis den selv tog sig af den tjans.
Avatar billede newcommer Nybegynder
03. september 2008 - 19:06 #13
Nå OK! Jeg bruger ikke selv backup, kun Image, så det kan jeg ikke vurdere.
Men måske dukker der noget op? Det er bare en død tid, lige nu på Eksperten.
Avatar billede zc Nybegynder
03. september 2008 - 23:27 #14
Ja må indrømme at her ikke virker til at være helt den samme aktivitet som i "gamle" dage.

Har endda haft et spørgsmål jeg har måtte lukke helt uden kommentare eller svar i den seneste tid.

---

Jeg vil søge videre på alternativer og hvis ikke der sker mere her, vil jeg selv vende tilbage med hvad det ender med.. Paragon, Acronis eller noget tredje.
Avatar billede newcommer Nybegynder
04. september 2008 - 00:51 #15
Jeg tror desværre også det har noget at gøre med, at rigtig mange spørgere ikke
gider følge op på deres egne spørgsmål, eller lukke spørgsmålet. Så nogle af dem,
som forsøger at hjælpe, føler det er et surt show, og ikke gider mere.
Admin´s holdning er at det er helt i orden, men det går så i længden ud over de
seriøse spørgere, som kan risikere at spørge forgæves.
Avatar billede newcommer Nybegynder
08. oktober 2008 - 17:59 #16
Jeg vil bare henvise til min kommentar: 04/09-2008 00:51:08  AK ja!
Avatar billede zc Nybegynder
09. oktober 2008 - 00:59 #17
njah, har nu ik fundet det perfekte backup tool endnu og havde da håbet på lidt flere forslag.

Har kigget på Novobackup og Second Copy 7 i mellemtiden og et af dem er nok det bedste valg indtil videre.

Jeg lukker spørgsmålet
Avatar billede newcommer Nybegynder
09. oktober 2008 - 01:05 #18
Jamen så tak for at at vi fik lov til at komme med forslag;-)