Avatar billede rema Nybegynder
02. september 2008 - 07:16 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilken url er bedst for seo

Hej,

Hvilken url er bedst for seo:

domain.dk/182/5/Bliv_mere_synlig/
eller
domain.dk/Bliv_mere_synlig/182/5/

og kan du sige hvorfor?

Mvh
Rema
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 07:52 #1
Det er ret let - der er ingen forskel ift. SEO!

Men den sidste er lettest at læse/afkode - så vælg den!
Avatar billede rema Nybegynder
02. september 2008 - 08:14 #2
Hey madx,

Kanon, tak.
Jeg venter lige med at give point, ville gerne have nogen flere med ind over.
Håber at det er ok!?

Mvh
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2008 - 09:41 #3
jeg vil umiddelbart mene at det sidste forslag - altså domain.dk/Bliv_mere_synlig/182/5/ - er en kende mere optimal end den første da jeg mener at antallet af mappe-niveauer har lidt at skulle have sagt; jo højere oppe i hierakiet, jo bedre.
Avatar billede madx Nybegynder
02. september 2008 - 12:49 #4
-> keysersoze... Så vidt jeg kan tælle er der 3 niveauer i begge forslag :-)

Men ellers ikke uenig, selvom man nu fint kan topranke med indhold nede i en struktur.
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2008 - 13:01 #5
ja - der er 3 niveauer i begge, men det vigtigste (Bliv mere synlig) ligger på første (og umiddelbart vigtigste) niveau i 2. forslag og først i tredie niveau i 1. forslag. Om det er sådan mere skal jeg ikke med sikkerhed kunne sige, men har tidligere læst artikler, der umiddelbart kunne fremvise, at jo længere ned du kom i niveauer jo mindre betydning fik det.
Avatar billede tue_skaarup Nybegynder
02. september 2008 - 19:48 #6
Almindelig god praksis (og muligvis også W3C anbefalinger) er at stien i URL'en har en hierakisk struktur. Heri ligger, at den vigtigste/overordnede folder kommer først, dernæst de mindre vigtige/mere specifikke. For brugere er det også det mest logiske.

SEO mæssigt har jeg ikke hørt eller set at der skulle være forskel i sig selv. Dog kan du opnå en fordel mht. SEO, hvis din URL struktur passer med dit websites indholdsstruktur. Søgemaskinerne (og brugerne) har så nemmere ved at forstå hvordan dit website er bygget op og hvad der er de vigtigste temaer.

Så ud af dine to URL'er, vil jeg både af hensyn til brugere og SEO anbefale domain.dk/Bliv_mere_synlig/182/5/. Det skal lige med, at jeg ikke kan anbefale at bruge foldernavne som "/182/5/". Der er ingen informationsværdi i den slags navne.

/Tue Skaarup
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2008 - 19:56 #7
Og så er domain.dk/Bliv-mere-synlig/182/5/ måske endda bedre.
http://www.mattcutts.com/blog/guest-post-vanessa-fox-on-organic-site-review-session/
(Led efter teksten: "hyphens are often better than underscores" )
Avatar billede rema Nybegynder
02. september 2008 - 21:33 #8
Kanon info fra jer alle.. Mange tak
erikjacobsen: super, jeg laver det med - istedt for _

Så min url kommer til at se sådan her ud:
domain.dk/Bliv-mere-synlig/182/5/
Jeg vil prøve at fjerne /182/5/ eller få noget mere brugbar info ind.

erikjacobsen
keysersoze
Ligger i ikke et svar så fordeler jeg point ud.

mvh
rema
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. september 2008 - 22:13 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede rema Nybegynder
02. september 2008 - 22:43 #10
Ok.. Tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
03. september 2008 - 00:13 #11
svar :)
Avatar billede rema Nybegynder
03. september 2008 - 01:50 #12
Tak til alle for hjælpen.