Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 15:58 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmeringssprog hvornår

Jeg kender en smule til Visual Basic .NET og er lige nu i gang med at lære mig C++, men før jeg fortsætter vil jeg gerne have svar på et spørgsmål...

Det lyder således: Hvornår skal man bruge hvilke programmeringssprog og hvorfor?

Jeg gider nemlig ikke lære et, som det viser sig til at jeg slet ikke skal bruge til noget. De sprog jeg er mest interaserret i er at få redegjort for er C++, C#, Java og Visual Basic .NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 16:06 #1
Det er der jo nok forskellige opfattelser af.

Men du vil ikke gå helt i skoven med:

hvis brug for direkte hardware access
  vælg C++
ellers hvis Windows only
  vælg C# eller VB.NET
ellers
  vælg Java
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2008 - 16:13 #2
Vis du snakker Windows Only, så vil jeg mene C# er at foretrække over VB.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 16:16 #3
C# og VB.NET meget ens. Faktisk så ens at konvertere mellem de 2 sprog virker
glimrende.
Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 16:19 #4
Og C# og VB.NET er så nemmere end Java eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 16:22 #5
Nej. Jeg vil sige at de er ca. lige så nemme/svære som Java.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2008 - 16:23 #6
Alt er nemt når man kan det.
Jeg har kodet C/C++, PHP og havde nemt ved at gå igang med C#.
Så hvis du har en kode baggrund, vil du garanteret have nemt ved at gå igang med et nyt sprog.
Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 16:35 #7
Men hvorfor så ikke bare vælge Java, da det jo skulle kunne køre på alle OS'er?
Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 16:36 #8
Hvis de altså ka' det samme og sådan.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 17:44 #9
Java kører helt ens på alle platforme.

Problemet er hvis du vil lave noget Windows specifikt: læse fra registry, start en
Windows service, check om en process kører, lukke systemet ned etc..
Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 17:47 #10
Aha!

Nå men så tak for svarene.

Alle, der synes de har fortjent pointene kan sende et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
01. september 2008 - 18:05 #11
Springer over.
Avatar billede molte Nybegynder
01. september 2008 - 18:28 #12
Det må du selv afgøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 19:29 #13
svar