Avatar billede casparsen Nybegynder
01. september 2008 - 11:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Host fil slettes

Har en windows xp pro i et domæne

hostfilen slettes bla. ved login...
og ellers løbende uden noget mønster..

maskinen er scannet med 2 forskellige antivirus prog (trendmicro og CA) og 2 forskellige spyware prog (superantispyware & spybot)

har nogen et bud på hvad det kan være ??
Avatar billede nva Praktikant
01. september 2008 - 13:01 #1
Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.
Desuden hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.

Om ikke andet kan HiJackthis måske afsløre noget.
Avatar billede casparsen Nybegynder
01. september 2008 - 13:09 #2
vender tilbage....
Avatar billede casparsen Nybegynder
02. september 2008 - 11:25 #3
Så er der mere

Hijack log
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
C:\WINDOWS\TEMP\YGF0E1.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\CNTAoSMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\DWRCST.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe
C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\CA\eTrust SSO\Client\SsoAgent.exe
C:\TEMP\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://himsrv04/intranethimmerland/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://himsrv04/intranethimmerland/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://himsrv04/intranethimmerland/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinVNC] "C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe" -servicehelper
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbsvstr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Help Update] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbinhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Check Version] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbckver.exe" LOGIN
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Express Welcome] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbwlwiz.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeScanNT Monitor] "C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe" -HideWindow
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_9 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: eTrust SSO Client Startup.lnk = C:\Programmer\CA\eTrust SSO\Client\SsoAgent.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {00134F72-5284-44F7-95A8-52A619F70751} (ObjWinNTCheck Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/WinNTChk.cab
O16 - DPF: {08D75BC1-D2B5-11D1-88FC-0080C859833B} (OfficeScan Corp Edition Web-Deployment SetupCtrl Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/setup.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {35C3D91E-401A-4E45-88A5-F3B32CD72DF4} (Encrypt Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/root/AtxEnc.cab
O16 - DPF: {5EFE8CB1-D095-11D1-88FC-0080C859833B} (OfficeScan Corp Edition Web-Deployment ObjRemoveCtrl Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/RemoveCtrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?315861208485
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://ca.com/us/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = himmerland.com
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Client Access Express Remote Command (Cwbrxd) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\CWBRXD.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control (DWMRCS) - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\system32\DWRCS.EXE
O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
O23 - Service: OfficeScanNT RealTime Scan (ntrtscan) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: OfficeScan NT Listener (tmlisten) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
O23 - Service: OfficeScan NT Proxy Service (TmProxy) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\TmProxy.exe
O23 - Service: VNC Server (winvnc) - AT&T Research Labs Cambridge - C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe

--
End of file - 8815 bytes

mbam log
Malwarebytes' Anti-Malware 1.26
Database version: 1103
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-09-02 (11-08-12).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 104027
Tid tilbagelagt: 23 minute(s), 3 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced\StartMenuLogOff (Hijack.StartMenu) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

håber nu bare på et bud.....
Avatar billede nva Praktikant
02. september 2008 - 12:12 #4
Jeg kender ikke denne og vil stærkt tro den skal fixes med HiJackThis:

C:\WINDOWS\TEMP\YGF0E1.EXE

Du bør også lige køre en tur med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm og så bagefter lægge en ny HiJackThis-log herind.
Avatar billede nva Praktikant
02. september 2008 - 12:15 #5
Jeg kan se at du har fx. DameWare på din PC, hvilket gør at den kan styres fra andre pc'er. Kan det være noget en administrator har sat op?
Avatar billede nva Praktikant
02. september 2008 - 12:21 #6
Eller det er måske Spybot/Teatimer der gør det http://antivirus.about.com/od/securitytips/ss/hosts.htm
Avatar billede casparsen Nybegynder
02. september 2008 - 12:24 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
C:\WINDOWS\system32\DWRCST.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\CA\eTrust SSO\Client\SsoAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\TEMP\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://himsrv04/intranethimmerland/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://himsrv04/intranethimmerland/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://himsrv04/intranethimmerland/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.hp.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eabconfg.cpl] C:\Programmer\HPQ\Quick Launch Buttons\EabServr.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinVNC] "C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe" -servicehelper
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbsvstr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Help Update] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbinhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Check Version] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbckver.exe" LOGIN
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Express Welcome] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbwlwiz.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeScanNT Monitor] "C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe" -HideWindow
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: eTrust SSO Client Startup.lnk = C:\Programmer\CA\eTrust SSO\Client\SsoAgent.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2\bin\npjpi142.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.hp.com
O16 - DPF: {00134F72-5284-44F7-95A8-52A619F70751} (ObjWinNTCheck Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/WinNTChk.cab
O16 - DPF: {08D75BC1-D2B5-11D1-88FC-0080C859833B} (OfficeScan Corp Edition Web-Deployment SetupCtrl Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/setup.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {35C3D91E-401A-4E45-88A5-F3B32CD72DF4} (Encrypt Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/root/AtxEnc.cab
O16 - DPF: {5EFE8CB1-D095-11D1-88FC-0080C859833B} (OfficeScan Corp Edition Web-Deployment ObjRemoveCtrl Class) - https://himsrv05:4343/officescan/console/html/ClientInstall/RemoveCtrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?315861208485
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://ca.com/us/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = himmerland.com
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = himmerland.com
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Client Access Express Remote Command (Cwbrxd) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\CWBRXD.EXE
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control (DWMRCS) - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\system32\DWRCS.EXE
O23 - Service: Multi-user Cleanup Service - IBM Corp - C:\Programmer\lotus\notes\ntmulti.exe
O23 - Service: OfficeScanNT RealTime Scan (ntrtscan) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: OfficeScan NT Listener (tmlisten) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
O23 - Service: OfficeScan NT Proxy Service (TmProxy) - Trend Micro Inc. - C:\Programmer\Trend Micro\OfficeScan Client\TmProxy.exe
O23 - Service: VNC Server (winvnc) - AT&T Research Labs Cambridge - C:\Programmer\ORL\VNC\WinVNC.exe

--
End of file - 8387 bytes

pyhh...
Avatar billede casparsen Nybegynder
02. september 2008 - 14:17 #8
dameware benyttes til intern remote access
spybot& superantispyware er først installeret efter problemet er konstateret.
kan se at filen slettes når der er net adgang ....  med ms filemon kan jeg konstatere at svchost er processen der tilgår filen...et par gange og derefter får den en fejl  = filen er væk

nemmeste løsning - geninstallation

men jeg er blevet lidt nysgerrig.......
Avatar billede nva Praktikant
02. september 2008 - 14:31 #9
Din log ser i hvert fald ren ud, så det er ikke almindelig 'snavs' der er årsagen.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men kan du se hvilken fejl der opstår ifm. at filen forsvinder?
Avatar billede casparsen Nybegynder
02. september 2008 - 14:41 #10
fejlen er egentlig at man ikke kan tilgå netværksresourcer  mail/filserver
login script kører ikke - intranet starter ikke

smid hosts filen ind  - gennemtving login  og det virker kortvarigt
i samme øjeblik man eks åbner et netværksdrev slettes filen igen.

det kan jo også være en MS fejl som ikke er offentlig gjort.....

men selv tror jeg mest på noget nyt "snavs"
Avatar billede casparsen Nybegynder
03. september 2008 - 08:02 #11
andre der har et bud.....
Avatar billede poha66 Nybegynder
03. september 2008 - 20:41 #12
en alternativ test. Hvis du kører NTFS - prøv at sætte noget sikkerhed på. Prøv f.eks. at fjerne rettigheder for SYSTEM. Prøv evt. at skrivebeskytte den ?
Bare for at se om det kunne stoppe sletningen
Avatar billede casparsen Nybegynder
04. september 2008 - 09:20 #13
Har prøver at ændre rettigheder  - så slettes den ikke.

men ide'en var netop at den efter behov kunne opdateres ved login....
det er dog ikke her den slettes  -  har prøvet at deaktivere kopieringen.
Avatar billede nva Praktikant
04. september 2008 - 10:07 #14
Måske kan FileMon give et bud på hvad der sker http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896642.aspx
Avatar billede casparsen Nybegynder
04. september 2008 - 10:20 #15
scvhost har fat i den -  nogle gange  ...

derefter error  - filen er væk
Avatar billede casparsen Nybegynder
22. september 2008 - 11:37 #16
lukke tid