Avatar billede poull Nybegynder
31. august 2008 - 16:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgangsbegrænsning af delt af mappe i xp

Jeg vil gerne kunne dele en mappe med et password. Her er hvad der virker og hvad jeg har prøvet.

Jeg kan fint se den mappe jeg forsøger at dele via den anden computer. Hvis jeg enten bruger simple file sharing eller giver brugergruppen Everyone adgang, så kan jeg også fint tilgå den delte mappe.

Jeg har så forsøgt at sætte password på mappen ved at oprette en ny bruger med password. Denne bruger tilføjer jeg så netop som den der skal have adgang til mappen. På den anden pc hvor jeg prøver at tilgå mappen har jeg så både prøvet at oprette den samme bruger (med samme password) og blot angive denne bruger hvis jeg mapper mappen som et netværksdrev. Men uanset hvad jeg gør får jeg en fejl om at der ikke er adgang.

Jeg ville forvente at jeg fik en dialogbox når man prøvede at tilgå denne mappe og brugeren så ikke var den der havde adgang, men denne kommer heller ikke frem.

Jeg skulle heller ikke mene at der er tale om problemer med ntfs filrettigheder, der skulle gerne være adgang for alle her.

Så, hvad ellers kan der være jeg gør galt? :)
Avatar billede poull Nybegynder
03. september 2008 - 19:01 #1
Hvis der ikke er nogen der har nogle kommentarer? Så vil jeg lukke spørgsmålet inden så længe.
Avatar billede poull Nybegynder
03. september 2008 - 22:01 #2
Lukket