Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. august 2008 - 13:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

underligt sort/hvid problem

Hej
har et meget underligt problem, med min computer og vores tv.
Har et asus en8500gt silent grafikkort og et tv som understøtter svhs. Som normalt viser det i farver når vi skyder billedet over på tv'et. Men nu sker der det at i opstart viser den farver, men så snart den kommer ind i windows bliver det sort/hvid.
Forstår det ikke plejede at virke men pludselig en dag virkede det bare ikke mere.
Vi har skriftet bundkort og graffikkot ud, omformateret.
er helt på herrens mark over det.
håber der nogen der kan hjælpe.
har en gamle computer som virker fint så det kan næsten ikke være kablet, eller tv'et.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. august 2008 - 14:18 #1
Dit TV på AV indgangen skal køre RGP signal og være i pal B
Avatar billede Jensen DK Novice
30. august 2008 - 14:21 #2
RGB hedder det.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. august 2008 - 15:09 #3
det ved jeg jo godt og det er de også mine tv'er ellers havde de jo nok ikke virket før og virker med min gamle pc.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. august 2008 - 15:34 #4
Så må du ind i Kontroldpannel på din computer og så i Nvidia Controldpannel og prøve at finde en instilling der så du kan få farverne igen.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. august 2008 - 15:50 #5
har jeg også gjort det som om der er en software fejl et eller andet sted i windows efter som hardware virker og den viser det i farve inden den kommer ind i windows
Avatar billede Jensen DK Novice
30. august 2008 - 16:47 #6
Det er 2 forskellige ting det første kommer fra bios det sidste kommer fra Windows.
Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. august 2008 - 16:53 #7
har fundet af hvordan jeg finder ud af det. Har formateret igen denne gang har jeg ikke brugt min monitor men mit tv som skræm så må jeg se hvilket software der gør at det går skævt
Avatar billede lisa99 Nybegynder
30. august 2008 - 18:43 #8
Den gider ikke virke med nogen som helts nvidia driver har vi fundet ud af. Hvis vi instalere driver til grafikkortet både en gamle og en ny gå tv'et i sort/hvid
Avatar billede m_soender Nybegynder
31. august 2008 - 21:31 #9
Har selv haft et problem magen til. Du kan købe eller selv lave en colorfix adaptor som løser problemet med manglende farve. Sandberg har lavet et stik som kan købes til omkring 100 kr. i Fona eller på nettet. Hvis du er frisk på at bruge en lodekolbe kan stikket laves for omkring 5 kr, mod de omkring 100 kr. som Fona vil have.

Linket til diagrammet kan du hente her: http://files.sandberg.it/products/images/technical/503-65.pdf

Er næsten 100% sikker på at det vil løse dit problem.

/
Martin
Avatar billede lisa99 Nybegynder
01. september 2008 - 17:40 #10
Martin du er vores helt gik ned i computer city og købte den adaptor og nu virker det bare prefekt. 1000tak det bare for vildt.
Avatar billede m_soender Nybegynder
01. september 2008 - 21:25 #11
Velbekomme. Glad for at kunne hjælpe