Avatar billede grimstrup Nybegynder
29. august 2008 - 13:24 Der er 3 kommentarer

Lyd og gamle PC spil?

Jeg har fået installeret nogle af de rigtigt gamle PC spil fra min barndom. Da jeg starter spillet er lyden helt vild høj og selv om jeg muter volumen så spiller den bare videre, den bruger altså den "indbyggede computer lyd" og ikke lydkortet eller hvad? Hvordan kan jeg indstille på denne lydstyrke?

Jeg håber forklaringen på mit problem er god nok til nogen kan komme med et svar:9
Avatar billede reinelt Nybegynder
29. august 2008 - 15:18 #1
http://www.eksperten.dk/spm/689557  prøv og se om det kan hjælpe dig.
flere oplysninger som lydkort,styresystem hvilke spil det er kan måske hjælpe
Avatar billede grimstrup Nybegynder
29. august 2008 - 15:35 #2
Det var ikke helt det jeg ledte efter, men ellers tak:)

Mit problem er at de gamle spil jeg sidder med ikke bruger lydkortet som jeg kan styre normalt med windows, altså som med en gammel computer som ikke har et lydkort men kan lave nogle groove bib lyde og sådan..
Avatar billede thov Forsker
29. august 2008 - 16:11 #3
Det er den lille højttaler, som normalt er til fejl bib-lyde.
Visse bundkort kan generere talte meddelelser, som f.eks. et skrattende: "No keyboard attached".

Den kan ikke reguleres, så enten må du koble den fra, eller dæmpe den med en lille klud (eller en tot vat), mellem membranen og pc-kabinettets gitter.