Avatar billede nph12 Nybegynder
29. august 2008 - 10:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny ekstern harddisk

Hej
Jeg overvejer, at købe en ny ekstern harddisk. Jeg har hørt en del om NAS harddiske, men ved ikke helt hvad det er. Kan I hjælpe mig lidt?

Hvad kan man med en NAS hardisk i forhold til en alm. usb harddisk (fordele/ulemper)? Kan I anbefale nogle NAS harddiske?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 11:08 #1
http://www.pcworld.dk/art/7833?page=1

Åpøv at læse dette, og se om det siger dig noget
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. august 2008 - 11:23 #2
Så er det en NAS harddisk jeg skal have:-) Hvor finder jeg alle de NAS harddiske som findes på markedet? Jeg kan ikke rigtigt finde dem frem inde på edbpriser.dk
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2008 - 12:06 #3
http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp

Det er tit man kan finde noget her. Det var dog kun få eksterne hardiske jeg fandt ved at søge på NAS
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. august 2008 - 12:26 #4
OK. Kan man tilgå en NAS hardisk/server via internettet eller er det kun ens lokalnet?
Avatar billede allison Nybegynder
29. august 2008 - 13:11 #5
ja, hvis du køber en QNap TS 201, hvilket jeg har. Det er suveræn. Kan bruges på trådløst netværk, via usb til en computer og via ftp samt webbrowser.
Avatar billede nph12 Nybegynder
29. august 2008 - 18:31 #6
Jeg faldt også over QNap og det ser ud til, at de harddiske kan alt hvad jeg skal bruge.

Et lille tillægsspørgsmål. Skal man havde fast-ip adresse for at kunne tilgå harddisken via internettet?
Avatar billede allison Nybegynder
30. august 2008 - 04:23 #7
nej, men andre skal kende din ip, alternativt kan du bruge en af de gratis tjenester der "viser" dem til din ftp eller hjemmeside via et "domænenavn"; eks. ditnavn.dynip.com.
Qnap kan stærkt anbefales, min TS201 med 1 TB er jo for lækker :)
Avatar billede nph12 Nybegynder
30. august 2008 - 08:42 #8
Mange tak for hjælpen til jer begge. Hvis I vil have point, så må lige lige oprette et svar!
Avatar billede allison Nybegynder
30. august 2008 - 11:12 #9
nej tag du bare dem selv, jeg får rigeligt hjælp af andre herinde, så når man kan give noget tilbage er det jo fint :)
God weekend
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2008 - 12:29 #10
Jeg tillader mig at lægge et svar, da det er begrænset hvad jeg har af point tilbage :-)

også god weekend fra mig
Avatar billede nph12 Nybegynder
30. august 2008 - 18:58 #11
Også god weekend herfra:-)