Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 19:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

computerens cpu køler støjer efter jeg rensede alt i computeren.

Hej

jeg har en HP m8047.sc og den er kun 2 år gammel.
jeg har lige renset den for alt støv. men nu larmer cpu køleren rigtig meget lige når jeg tænder den (der går ca 20 sek og så støjer den bare hele tiden).
før var den næsten helt stille.

OBS jeg fjernede noget blåt stads der sad imellem processoren og køleren. jeg vidste ikke hvad det var!!
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2008 - 19:36 #1
UPS!!!

Det du har fjernet er køle pasta, og har den funktion at sørge for at der er ordenlig forbindelse mellem CPU og køler. Så grunden til at den larmer er at den desperat forsøger at holder din CPU kold på trods af den dårlige forbindelse.

Der skal noget nyt køle pasta på, og det kan kun gå for langsomt!

Fluse
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2008 - 19:38 #2
Glemte lige at sige...

Når du kommer køle pasta på igen, skal der kun sidde et meget MEGET tyndt lag. så tyndt at det nesten er gennemsigtigt! brug et kredit kort eller lign. til at sprede det jævt ud med.

Fluse
Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 19:42 #3
så jeg må helst ikke tænde den før det er kommet på?

hvor købes det... i computercity?
Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 19:45 #4
computeren er ikke gået i stykker vel?

jeg har kun været inde i bios ik i windows
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2008 - 19:53 #5
Jeg ville nok holde fingrende fra den indtil der er nyt køle pasta på!

Men bare rolig, der burde ikke være sket noget permenent skade, med mindre den har stået og kørt i lang tid.

Køle pasta kan fås mange steder, enhver computer biks med respect for sig selv har det, og det burde computercity også.

Fluse
Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 19:54 #6
okay mange tusinde tak fluse...
Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 19:55 #7
men skal det først størkne før jeg sætter den på eller lige når jeg har gjort det.
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2008 - 20:15 #8
Du sætter køleren på, lige efter at kølepasta'en er smurt på.

Fluse
Avatar billede fifan Nybegynder
28. august 2008 - 20:55 #9
skal der både noget på processoren og køleren
Avatar billede fluse Nybegynder
28. august 2008 - 21:07 #10
nej, kun på CPU'em. Og som sagt et MEGET tyndt lag. Hvis der kommer for meget på, har det samme effect som hvis der ikke er noget på overhovedet. dårlig forbindelse mellem køler og cpu
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. august 2008 - 22:37 #11
Et knappenålshoved pasta skal der på.
Bare køb det billigste du kan få!
Avatar billede fifan Nybegynder
29. august 2008 - 06:41 #12
der var bare rigtig meget fra fabrikkens side (HP) både på processor og cpu