Avatar billede joksekolbe Nybegynder
28. august 2008 - 17:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Jeg har brug for din kreativitet.

Hej, jeg er lidt i en klemme.
Jeg bor i et bofælleskab, med 2 piger. De mener vi ikke skal have internet da de så skal betale medielicens, så det kan vi ikke få lagt ind. Så jeg har investeret i et 3 mobil modem. Men nu sidder jeg tilbage med en xbox der ikke har noget internet og det er jeg lidt ked af. Er der der nogen der kan komme med en løsning, hvor med jeg kan få min xbox på nettet  uden at skulle have lagt internet ind?
Avatar billede Six Nybegynder
28. august 2008 - 19:44 #1
du BURDE kunne:

Koble din spand(med modem'et) på en switch - koble din x-box på, og så bridge forbindelsen fra din computer via switchen over til x-boxen. MEN hvordan det praktisk skal gøres, kan jeg ikke lige komme med en løsning på - medmindre jeg havde alt hardware og kunne prøve mig frem.
Avatar billede poha66 Nybegynder
28. august 2008 - 21:16 #2
Hvis du skal bruge det til spil, skal du være opmærksom på at denne type af Internet har meget lange ping-tider. Hvilket betyder at du bliver handicappet ved netværksspil.
Men jeg har selv købt et 3 mobil abonnement, men købt en huawei trådløs router, som du kan sætte kortet i. På denne måde, kan du både køre kablet og trådløst. Se mere på f.eks. 3's hjemmeside.
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
29. august 2008 - 17:01 #3
jeg kan ikke umiddelbart finde den trådløse router.. Hvor meget gav du for den?
Avatar billede poha66 Nybegynder
29. august 2008 - 17:49 #4
Avatar billede joksekolbe Nybegynder
30. august 2008 - 17:18 #5
cool. gider du ikke smide svar..?
Avatar billede poha66 Nybegynder
30. august 2008 - 20:12 #6
Gerne - men overvej lige at Google den router, da du allerede har et abonnement - skal du jo af med den store pris. Har set den til omkring 1600 kr, på et tidspunkt - kan ikke huske lige hvor ?