Avatar billede anders321 Nybegynder
28. august 2008 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Finde bruger og kode til egen server?

Hej Eksperter,

Jeg har lige haft en computer til reperation, hvor windows er blevet geninstalleret. Jeg har nu problemer med at på printeren installeret ordentligt. Det er på et kontor, så vi har en computer som kun fungerer som server og nogle arbejdscomputere. Det er en af disse computere der har været til reperation. Printeren er en netværksprinter, og er derfor ikke direkte forbundet med nogen computer. Jeg har jeg fundet URL'en til printeren, men skal nu bruge et brugernavn og adgangskode for at få adgang til serveren. Nogen forslag til hvor jeg finde denne? Evt. på den anden computer hvor det er blevet indtastet for lang tid siden...?

På forhånd tak

Anders
Avatar billede poha66 Nybegynder
28. august 2008 - 21:24 #1
er netkortet indbygget i printeren ?
Når du snakker om brugernavn og pw går jeg ud fra du mener print-serveren og ikke 'serveren', da jeg ikke kan se hvorfor du skulle mangle usernavn og pw til denne ,fordi en PC har været til REP.
Hvis det er en ekstern printserver - kan du måske re-sette den. Googl den.
De fleste printere har en mulighed ofr at skrive en test-side ud, hvordu kan se IP-adresse på printeren - og så er det jo bare at installere den igen på den 'hjem-vendte' PC.
Avatar billede anders321 Nybegynder
28. august 2008 - 21:43 #2
Windows er blevet installeret på ny, så alle koder er væk på computeren. Der er en computer der fungerer udelukkende som en server. Derfor er jeg bange for det er denne jeg skal have kode til, da url til printeren er "\\<firm-initialer>-server\farve". når jeg så siger videre kommer der en pop-up med "adgang til <firmainitialer>-Server" hvor man så skal skrive bruger og pass.. netkortet må være indbygget i printeren, siden den ikke er sat direkte til nogen maskine.
Avatar billede leif Seniormester
28. august 2008 - 21:51 #3
Jeres IT mand kender sikkert jeres koder !

I logger ikke på et AD ?
Avatar billede anders321 Nybegynder
28. august 2008 - 22:24 #4
Problemet er, at det er et lille firma, og den medarbejder der styrede it er der ikke mere.. og han tager ikke lige telefonen.. vi har skrevet til det firma der giver os support, men det er teknikeren eller mig der skal finde det brugernavn og kode:(
ved desværre ikke hvad ad er..
Avatar billede poha66 Nybegynder
29. august 2008 - 08:33 #5
forstår stadig ikke hvad du skriver og det underlige mix af printer, rep. af PC  og så brugernnavn og password - som vel er det egentlige problem ?
Hvis det er problemet findes der et hav af værktøjer som nemt klarer det, blot du har fysisk adgang til serveren. Også gratis programmer. Det er typisk en Linux bootable CD, hvor du kan gå ind og re-sette administrator eller andre password's. Har selv brugt et freeware program, men kan desværre ikke huske navnet på produktet. Prøv google med nogle relevante søgeord
Avatar billede anders321 Nybegynder
07. juli 2009 - 21:37 #6
Lukker gammel tråd.