Avatar billede turbod Nybegynder
28. august 2008 - 11:33 Der er 4 kommentarer

Trojan Horse har overtaget iexplore.exe

Mit antivirusprogram har fundet en trojan horse og lagt den i karantæne. I karantænelisten kan jeg se at hesten åbenbart har fundet en magelig placering i iexplore.exe !! Så nu kan jeg ikke gå på nettet. What do i do?

/Kim
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2008 - 13:10 #1
Gør som beskrevet her (hentet fra et andet spørgsmål):
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

--------

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2008 - 13:36 #2
Hvis du ved hvornår 'skaden' opstod, kan du måske klare det ved at systemgendanne. Det var bare lige en tanke.
Avatar billede turbod Nybegynder
28. august 2008 - 20:14 #3
Yes ok, hvornår det er sket ved jeg ikke. Men jeg undrer mig over hvorfor programmet ikke reparerer og eliminerer den trojan, i stedet for bare at sætte den og filen den har invaderet i karantæne. (så man ikke kan bruge filen) !!
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2008 - 07:48 #4
Jeg vil foreslå at du udfører det jeg skrev og bagefter lægger en log fra HiJackThis herind http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/download - hvis det ikke hjælper skal du nok afinstallere IE og bagefter reinstallere den igen.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB

Dynamicweb Software A/S

Solution Architect

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

Test Manager

Danske Andelskassers Bank A/S

IT-konsulent