Avatar billede danny3400 Nybegynder
27. august 2008 - 23:07 Der er 5 kommentarer

Køb af mininote!

Hey Eksperter ;)

Jeg skal bruge en bærbar her til min nyligt påbegyndte HTX uddannelse på 1. år. Det er hårde tider og har desværre ikke et penge træ, men mårmår har sagt hun gerne vil lægge ud for en bærbar, bare den ligger på de omkring 3.000,-

Jeg har kigget lidt rundt og set at mininotes(bærbar med skærm størrelse på under eller ca 10") er blevet meget populære og at de ligger på de ret sober priser.

Den første jeg lagde mærke til var "Asus Eee PC 900" - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WEEEPC900-BK049_(Wupti1).html

2.140,- ligger den på og den har været utrolig populær! Dog kan jeg ikke så godt lide dens "Dothan" processor med de 900 MhZ, kender intet til den processor. Og harddisk pladsen er lille, men som sagt, den skal bruges til skolearbejde og freetime scripting. Det med linux styresystem er jeg lidt ligeglad med, det er bare mere om det er kompatibelt med de skoleprogrammer vi bruger(Mathcad, Autocad osv)

Den næste jeg så så var Acer's nye skud på stammen, så min ven Sune viste mig, og som de også får der hvor han arbejder her d. 5 september.

Acer Aspire One A150-X - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1424326_(Wupti2).html

2.799,-

Den ser ret lækker ud! Har lige været nede i Fona og kigge på den, den er rigtig lille, ja lige så lille som Asus's model.

Dog er den en del kraftigere, men den ligger stadig på samme pris som Asus, ca. Acer skulle vidst også have et godt ry for at lave nogle stabile bærbare computere, min gamle Acer holdte ihvertfald i meget lang tid, eftersom jeg pressede den til det yderste med diverse grafik- og hukommelsestunge spil.

Den sidste jeg kiggede og fik mit syn på var MSI, som også har lanceret én lækker bærbar, dog med 10" skærm, og en lidt højere pris.

MSI U100-022NE - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WU100-022NE_(Wupti1).html

3.499,-

Den ser også utrolig lækker ud! Men har det halve af Acer's harddiskplads, men samme Intel Atom processor, dog en lidt større skærm.

------------------------------

Mit spørgsmål og fortvivelse går ud på, HVILKEN ÉN SKAL JEG VÆLGE?! :D

Jeg er ikke den store ekspert i bærbare, bruger den kun til at scripte, lidt cs, film og selvfølgelig skolearbejde/projekter/lektier osv osv.

Hvilken én ville i sige jeg skulle vælge? Jeg er åben for alt, dog er jeg lidt skeptisk med om en fyr som mig på de 1.78 m, kan sidde med sådan en lille A4-størrelse computer.

Hvad siger I? Og har i evt andre bud på en computer i den størrelses- og prisorden? Kom venligst med dem! :)

Håber I kan hjælpe mig igennem det her, da jeg snart skal tage et valg mellem de 3 ;)

/Danny
Avatar billede danny3400 Nybegynder
28. august 2008 - 07:11 #2
Sætter ikke min lidt til celeron eller FS, desværre. "Max-batteri-levetid: 1.33 time" :S
Avatar billede danny3400 Nybegynder
28. august 2008 - 07:26 #3
Acer's er fx helt oppe på 3 timer. Har halv dårlig erfaring med Fujitsu-Siemens, men tak for forslaget ;)
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2008 - 23:20 #4
Vælg denne:
Acer Aspire One A150-X - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1424326_(Wupti2).html
30. oktober 2008 - 22:05 #5
jeg skal også have min en så jeg følger lige med...