Avatar billede greengoblin Nybegynder
27. august 2008 - 20:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spil: NFS MW

Det handler om Need for speed Most wanted, jeg vil indstallere det på Wnidows XP, men når jeg prøver at indstallere det siger den at den skal bruge DirectX 9.0c eller nyere. Men der er indstallerert DirectX 10 på computeren.

Nogennogen idér? (:
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2008 - 20:27 #1
XP?
DirectX 10?

En af dem er forkert...
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. august 2008 - 20:34 #2
(DirectX 10 er til Vista.)
Avatar billede greengoblin Nybegynder
27. august 2008 - 21:10 #4
-Okay, hva' gør jeg så? kan jeg slette DirectX 10 og så lægge 9.0 ind?

Har kigget på det, kan ikke "fjerne" fler end jeg har gjort nu.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. august 2008 - 21:13 #5
DirectX 10 er kun for Vista, så det undre mig, at der er lykkedes dig at installere 10'eren på XP.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
27. august 2008 - 23:05 #6
Prøv lige at skrive "dxdiag.exe" i kør (uden ""), så kan du se hvilken version som er installeret.
Avatar billede greengoblin Nybegynder
28. august 2008 - 16:48 #7
-Nu er det DirectX 9.0c der er indstalleret. Men det laver stadig samme fejlmelding?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
28. august 2008 - 17:17 #8
Prøv lige at tjekke http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest for at se om din PC kan køre det.
Avatar billede greengoblin Nybegynder
28. august 2008 - 17:52 #9
Kan sagtens spille det, har haft det indstalleret før på denne computer, køre også det nyeste NFS uden promlemer. (:
Avatar billede meterpunk Nybegynder
28. august 2008 - 18:20 #10
okay, har du haft genstartet efter installering af DirectX 9.0c, hvis ikke så gør det og prøv igen. Melder den om fejl når du tjekker DirectX med kommandoen "dxdiag.exe i kør?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
28. august 2008 - 19:10 #11
Følgende er tyvstjålet fra Tom´s Hardware forums "DirectX Error when Installing:
When installing the game if you get an error
that DirectX9.0c is not installed, even if you've
installed DX9.0c already, then find the game's
Autorun.exe file (in the base directory of the game CD),
right-click on it, select Properties, go to the Compatibility tab,
tick the 'Run this program in compatibility mode for' and select
'Windows 2000'. Then double-click on Autorun.exe to begin installation.
Make sure to turn off compatibility mode after installing the game."

Måske det virker...
Avatar billede greengoblin Nybegynder
23. marts 2013 - 11:37 #12
tjek