Avatar billede hornbech Praktikant
27. august 2008 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Mine billeder på cd'en kan ikke vises

Jeg har for noget tid siden lagt mine billeder (JPG filer)på en dvd skive for at have en backup af dem.

Men nu når jeg vil bruge dem igen kan ikke nogen af dem vises.
Den viser godt nok filnavnet og filerne fylder også mellem 800 kb og 2,5 mb alt efter kvalitet.

Hvad gør jeg hjælp
det drejer sig om alle mine familiefotos igennem 3 år
Avatar billede hornbech Praktikant
27. august 2008 - 17:29 #1
Hvis jeg forsøger at åbne en af filerne i Photoshop får jeg denne fejlmelding.

Kunne ikke åbne
"D:\2004\(11)November\2004_11_17\IMG_0369.JPG" da
JPEG-mærke segmentlængden er for kort
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2008 - 17:31 #2
Har du haft dem åbne før ?.
Avatar billede hornbech Praktikant
27. august 2008 - 17:37 #3
Det kan jeg ikke huske. Jeg plejer ellers at kontrolere indholdet af de cd'er jeg laver, men det kan godt være at jeg missede den den gang.
Avatar billede falster Ekspert
28. august 2008 - 00:08 #4
Så vidt jeg ved, er fejlmeddelelsen én af Photoshops lidet informative, der blot betyder, at filerne er korrupte/ødelagte.

Din eneste mulighed er nok at forsøge med andre jpg-programmer for at prøve, om de kan åbne dem.
Avatar billede falster Ekspert
28. august 2008 - 00:08 #5
Prøv evt. at Google med "JPEG marker segment length is too short".
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2008 - 00:34 #6
Og du har ikke andre kopier eller originalerne andre steder?

For at computeren kan åbne filer (i dette tilfælde billedfiler) skal den have at vide, hvilken type det er, og det kræves nogle informationer i begyndelsen og slutningen af filen.

Dr er tilsyneladende forsvundet nogle af disse oplysninger ved kopieringen eller (og det er værre) nogle af billedinformationerne.

Hvis billederne er taget med det samme kamera og med samme opløsning og ikke redigeret (gjort mindre) før kopieringen, må der ikke være så stor forskel i størrelsen.

Du kan prøve at højreklikke filerne > Åbn med > Prøv dig frem med de muligheder, du får der og se, om det hjælper.

En anden mulighed er at finde et program til at redde billedfiler med korrupte oplysninger. Dem kan du finde tonsvis af på nettet med en søgning på Google med søgeordene:  RECOVER PICTURES
Avatar billede hornbech Praktikant
28. august 2008 - 17:35 #7
Der er intet der har virket.
Men jeg fandt alle billederne på en af mine andre pc'er.

Så selv om at jeg ikke har fået genskabt billederne fra min dvd vil jeg gerne dele point ud mellem jer alle sammen som tak for hjælpen
Så smid et svar
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2008 - 22:04 #8
Så endte det alligevel lykkeligt :-)

Her kommer et svar fra mig med tak for point.