Avatar billede mtox Nybegynder
27. august 2008 - 08:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløs printer

Hej

Jeg har en Lexmark E120n printer(http://www.lexmark.com/publications/pdfs/2007/e120/da.html), som p.t. er tilsluttet mit netværk via et netværkskabel til min router.

Da jeg skal til at flytte rundt, kunne jeg godt tænkte mig at slippe for netsværkskablet mellem printeren og router.

Mit spørgsmål er derfor, om der er en nem (og ikke alt for dyr) løsning, til at koble min printer på det trådløse netværk.

Jeg har læst lidt frem og tilbage om printservere, men ved ikke om det er det jeg skal bruge, da min printer allerede er en netværksprinter.

Jeg forestiller mig i hvert fald, at jeg blot skal bruge en "dims" til at gøre den trådløs... Gode råd modtages :o). Gerne med forslag til hardware.

Mvh Mathias
Avatar billede peet-49 Novice
27. august 2008 - 08:28 #1
Avatar billede mtox Nybegynder
27. august 2008 - 08:46 #2
Problemet er ikke så meget USB/LAN tilslutning til routeren. Min printer har nemlig mulighed for begge. P.t. er den som sagt tilsluttet routeren via netværkskabel.

Mit spørgsmål er snarre, om jeg - for at gøre printeren trådløs - er nødt til at købe en router mere (så jeg har to - én i hver side af stuen), eller om der er en billigere måde at gøre det på? Fx. en trådløs netværksadapter eller lign, som jeg kan tilslutte printeren.

En mulighed kunne måske også være en bluetooth adapter, men jeg er umiddelbart mere til den trådløse løsning.
Avatar billede mtox Nybegynder
15. oktober 2008 - 08:20 #3
Lukker