Avatar billede siggi Nybegynder
26. august 2008 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

web-skal foran excel program

lidt indviklet spørgsmål, men håber i forstå hvad jeg spørger om.

kan man have sit excel program med alle de funktioner man nu har lavet, og så lave en webbaseret front der fra en bruger ses som en almindelig html side eller webside mens excel arket ligger "bagved", dvs. at hjernen ligger i excel men det ses ikke af brugeren.

jeg beder ikke om at forklare hvordan i detaljen, men mere kort forklare om det kan lade sig gøre og mere generelt i hvordan.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. august 2008 - 15:04 #1
kigger lige med :-)
Avatar billede be_nice Juniormester
26. august 2008 - 16:28 #2
Lidt info omkring emnet fra www.microsoft.dk:
Office 2003 - http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP052673981030.aspx?pid=CH062528411030
http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HA102200031030.aspx#Issues%20with%20saving%20%Office 2007 - 20to%20a%20Web%20page
Jeg har ikke selv forsøgt mig på opgaven, men det ser ud til at kunne gøres rimeligt simpelt.
/Be_Nice
Avatar billede jkrons Professor
26. august 2008 - 16:30 #4
Hvis du mener om brugeren skal kunne anvende din hjemmeside, som om det var Excel, men uden at se Excel, så er jeg ikek sikker på at det kan gøres simpelt.
Avatar billede siggi Nybegynder
27. august 2008 - 10:39 #5
det er desværre præcis det jeg mener Jkrons.
har kigget på microsoft, men det er et avanceret excel ark med VBA kode, så det kan ikke gøres som skrevet hos microsoft.
har du nogle foreslag Jkrons
Avatar billede sager Nybegynder
27. august 2008 - 12:46 #6
Måske du kan få noget ud af det her: http://www.spreadsheetconverter.com/

Måske deres trial kan bruges???
Avatar billede siggi Nybegynder
12. januar 2010 - 22:43 #7
lukker spørgsmålet