Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. august 2008 - 11:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at hente data fra webservice

Jeg skal hente data fra en webservice men er meget i tvivl om hvordan jeg får fat i data.

det er den her de forskelleige webservices jeg skal bruge er:

http://www.admsys.uni-c.dk/easy-a/webservices/index.html#indhold985

hvis jeg nu f.eks. bruger "W004 HentSkoleStamdata" (http://uas.uni-c.dk/easy-a/webservices/dokumentation/W004_HentSkoleStamdata_01_0.doc) er der så nogen der kan vises mig i C# hvordan jeg henter data derfra. Der er et eksempel i PHP men det forstår jeg ikke.

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2008 - 15:12 #1
Du finder URL paa WSDL i doc, starter Visual Studio og adder en web service ref til
dit projekt (her skal du angive URL), saa kan du bruge web servicen som em helt normal
klasse (bygger du command line, saa kan wsdl utility lave det samme som add web service ref).
Avatar billede c-sharp Nybegynder
26. august 2008 - 15:35 #2
Min problem er at jeg ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere den asynkrone metode i webservice'en
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 03:06 #3
Hvorfor ikke bare vælge den synkrone metode ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
29. august 2008 - 20:00 #4
Ja klart, den havde jeg ikke set. Smid et svar så er der point
Avatar billede arne_v Ekspert
29. august 2008 - 20:09 #5
ok