Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
25. august 2008 - 21:36 Der er 10 kommentarer

importer data fra en email ind i en mysql database

jeg vil gerne sende en email med nogle data som så bliver indlæst i en mysql database.
Kan det lade sig gøre?

mvh
Jens
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2008 - 01:40 #1
Hvis det er din applikation som sende emailen, så kan den naturligvis også gemme i en
database.

Vi skal nok vide lidt mere om applikation, database og email for at kunne sige mere.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
26. august 2008 - 17:47 #2
Det er en e-mail fra et eksternt program som sendes til en server som så skal behandle de data der enten er vedlagt i en csv fil eller er i selve e-mailen.
Databasen er en mysql 5 database som hostes hos servage.net
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
26. august 2008 - 17:54 #3
Det er til at gemme og se data fra nogle temperatur sensorer moduler som sender en email med data hver time.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 02:31 #4
Du skal altså have et program som læser nye mails f.eks. via POP3, parser dem og gemmer
data i en database ?
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
27. august 2008 - 07:23 #5
Jeps, men det hele skal kunne foregå fra mit web hotel fra servage.net
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
27. august 2008 - 07:26 #6
Jeg kan godt sende data fra mit program direkte til databasen, problemet er at andre programmer skal også sende data til databasen, hvilket vil være nemmere med en simpel protokol i en e-mail.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2008 - 00:20 #7
Netop. Hvorfor jeg foreslår et program som henter de emails via POP3, parser dem
og gemmer i databasen.

Det er lidt bøvlet men du kan godt lave en admin side som gør det på et web hotel.
Avatar billede jens_nuuk Nybegynder
01. september 2008 - 14:23 #8
Okay, så er jeg med igen.
Jeg fandt noget på nettet som hedder email to db men jeg ved ikke engang hvordan jeg "installerer" det.
http://emailtodb.moldo.pl/
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2008 - 01:27 #9
Så vidt jeg lige kan se, så er det noget handy PHP kode, som gør det nemt for dig at skrive
din egen PHP app til at gøre det du vil.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2008 - 23:16 #10
jens ?