Avatar billede mickeydumm Nybegynder
25. august 2008 - 21:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mangler Normaliz.dll

Hey alle

Jeg har været igang med at slette en masse filer og andet skrammel i min computer, men har desværre nok slettet noget forkert :-(

Når jeg prøver at logge på min bruger, skriver den:

"Explorer.exe - Komponenten blev ikke fundet.

Dette program kunne ikke starte fordi Normaliz.dll ikke blev fundet. Problemet kan muligvis løses ved at installere programmet igen."

Jeg kommer ikke videre, så mit spørgsmål er så: Hvad gør jeg nu?
Vil helst ikke geninstalle hele styresystemmet, da det ligger en masse på harddisken som skal bruges... Er det muligt at finde den Normaliz.dll fil, og så installere den igen?

Med venlig hilsen, og på forhånd tak
Mickeydumm
25. august 2008 - 21:36 #1
Bor normalt ved
C:\WINDOWS\system32\normaliz.dll

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?normaliz
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
26. august 2008 - 07:11 #2
Har fundet og hentet filen ned på min USB dims, men hvordan får jeg den til at køre på den anden computer?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 07:47 #3
Prøv om du kan starte i fejlsikret tilstand (F8 under opstart) og så kopier filen til denne mappe C:\WINDOWS\system32\
Avatar billede nva Praktikant
26. august 2008 - 08:02 #4
Måske kan du løse problemet ved at gå via 'start-kør' skriv SFC /SCANNOW og have din xp-cd og din key klar.
Avatar billede nva Praktikant
26. august 2008 - 08:03 #5
Øh der var jeg vist lidt hurtig - du kommer jo nok slet ikke så langt ;)
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
26. august 2008 - 08:45 #6
>>vejmand
Når jeg starter i fejlsikret tilstand er der bare sort skærm hvor der står "fejlsikret tilstand" i hvert hjørne.
Jeg kan ingenting gøre uden at den skriver at den mangler Normaliz.dll...
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
27. august 2008 - 20:16 #7
Gjorde det på den bøvlede måde. Fandt en anden harddisk og satte den til master og installerede windows på den. Startede så fra den, og satte filen ind på plads i den anden harddisk, opg vupti, så virkede den igen :-)

Karise larry smider du ikke lige et svar, for det var dit svar der hjalp mig mest...

Øhh forresten, hvordan for jeg windows til at glemme at den har startet fra en anden harddisk? Den vil have jeg skal vælge i opstarten, og den den selv vælger etfer et stykke tid, er den der ikke er der... Hvad gør jeg ved det?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2008 - 20:49 #8
Er det denne du tænker på: http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
27. august 2008 - 21:05 #9
Ja det var lige præsis den :-) Hmm, hvordan for du nu point for den, for jeg skulle måske have startet et nyt spørgsmål...
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2008 - 22:05 #10
Nej nej, det er ikke nødvendig.
Giv bare point til karise_larry.  :-)
28. august 2008 - 15:12 #11
Ping...
(Det var et [svar]

Læg selv et [svar] og la' os alle dele...
Avatar billede mickeydumm Nybegynder
28. august 2008 - 17:35 #12
Nu fik han points, men jeg vil gerne sige tak til alle for hjælpen :-)
Bare sig til hvis der er noget jeg kan gøre for jer... Måske smadre en computer, eller ødelægge en harddisk, for det er jeg sq go til :-)
28. august 2008 - 18:21 #13
Så burde du være med her -> http://www.eksperten.dk/spm/839050 *SS*