Avatar billede marsk Nybegynder
25. august 2008 - 14:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

commando til shutdown + install updates?

det er sådan at når der er hentet nye updateringer at valg muligheden "install and shutdown" kommer frem

er der en commando der gør at det samme?
installere updateringen hvis der er nogle og så lukker maskinen

en normal shutdown fra cmd lukker kun - selv om der er updateringer....

der er vista Enterprise

det er af den gode mening at få lukket alle maskiner om natten og installeret updateringeren - for at spare tid og lidt strøm
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2008 - 08:18 #1
Avatar billede marsk Nybegynder
26. august 2008 - 09:38 #2
det skal være en commando - den skal blive sendt ud til alle klienter midnat for at installer nye  updateringer til vista og lukke klienten ned
Avatar billede pazau Nybegynder
27. august 2008 - 12:34 #3
Hold Windows-tasten nede og tryk på R. Nu kommer KØR-boksen frem, skriv CMD.

I CMD skriver du "shutdown -i -d" Uden gåseøjne, og trykker på Enter. Der kommer en boks op, hvor du har mulighed for at sende en lukke-kommando til alle computere på et netværk, og samtidig indstille hvor lang tid der skal gå, før de skal lukke ned.

Håber jeg kunne hjælpe. :-)
Avatar billede marsk Nybegynder
28. august 2008 - 08:33 #4
pazau - fed commando - men nu er der noget der køre fra en altiris server midt om natten - "-d" gør intet i vista - bare "shutdown -i" fra run virker på samme måde

hvis der har opdateringer og den får en normal shutdown commando lukker den bare klienten... og muligheden for "installer og luk" er der stadig...
Avatar billede pazau Nybegynder
28. august 2008 - 22:06 #5
Hmm. Den var straks lidt sværere.

Du kan også bruge Opgavestyring. (Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Opgavestyring)

Derinde mener jeg, at du har en mere avanceret mulighed for at løse dit problem. Prøv dig frem, for kender desværre ikke til denne funktion.
Avatar billede marsk Nybegynder
29. august 2008 - 07:59 #6
okey ^^
det hele ligger i at vi har et centralt sted at styre det - når brugerne er ude af huset styre de selv om de vil sidde hele natten
men hvis de går fra deres bærbar uslukket er vi interrasseret i at lukke den

nu når vista er stadig er under videreudvikling og fejlrettelser er meget normalt  ville der være praktisk hvis de bliv installeret

jeg har en ide om det kan være "wuauclt.exe" eller anden win update fil der installere og derefter slukker
Avatar billede pazau Nybegynder
29. august 2008 - 22:11 #7
"Wuauclt.exe" er en fil, der hører til Windows Update. Men du kan også sende en kommando til alle computere om, at de skal opdatere. Guider kan findes overalt på nettet.
Avatar billede marsk Nybegynder
01. september 2008 - 08:58 #8
ja - nu er update instillingerne sat via GPO - de små updateringer bliverkørt på med det samme hvor de størrer ligger klar til at blive installeret ved nedlukning af computeren

der er en del brugere der ikke slukker deres maskiner og kan ikke til en løsning hvor den installere opdateringeren med nedlukning...

der er nogle "core" updateringer - de klargøres ved nedlukning og opsættes ved opstart
Avatar billede pazau Nybegynder
01. september 2008 - 17:28 #9
Hvis det er Vista, så skal du bare sende den en nedlukningkode når opdateringen er installeret, så i stedet for at genstarte, så lukker den bare.
Avatar billede marsk Nybegynder
03. september 2008 - 09:25 #10
okey - knappen ændres sig ja! men den installere ik ved kør "shutdown" eller hvis du vælger "shutdown" i power menuen eller remote shutdown

har læst om hvor i regedit man kan bearbejde knappen - men intet om hvilken commando den fyre af...
Avatar billede marsk Nybegynder
02. oktober 2008 - 14:01 #11
lukker