Avatar billede matrix20 Nybegynder
12. december 1999 - 13:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en WebShop i asp?

Hej.. Jeg skal til at skrive et projekt i skolen, hvor jeg også skal lave en webshop for en boghandel - ligesom www.amazon.com f.eks.
Da jeg ikke har nogen form for programmeringserfaring, andet end noget HTML, mangler jeg nogle bøger eller websider, der forklarer hvordan en sådan webshop laves fra bunden. Jeg vil helst ikke bruge et færdigudviklet program til det, da jeg så ikke kan forklere sourcekoden i rapporten.
Hvis der er nogen, der kender til en såadan bog eller websted, så giver jeg 100 point.
Avatar billede boomer Nybegynder
12. december 1999 - 15:07 #1
du kan købe "beginning ASP 2.0" eller "professional ASP 2.0" fra WROX, hvori der er en tutorial (hvor koden bliver forklaret).
Avatar billede matrix20 Nybegynder
12. december 1999 - 15:50 #2
Ok, men beskriver de lige nøjagtig hvordan man opbygger en webshop, eller er det kun om selve database delen ved det de beskriver..???
Avatar billede boomer Nybegynder
12. december 1999 - 15:56 #3
Beskriver databasen,al HTML og ASP kode.
Avatar billede matrix20 Nybegynder
12. december 1999 - 15:58 #4
Men også hvordan selve indkøbskurven og bestillingen laves i asp?
Avatar billede boomer Nybegynder
12. december 1999 - 16:03 #5
Ja, så vidt jeg husker
Avatar billede matrix20 Nybegynder
12. december 1999 - 16:06 #6
Fedt, men hviken af bøgerne er bedst?
Avatar billede boomer Nybegynder
12. december 1999 - 16:09 #7
du skal nok starte med beginning, hvis du ikke har nogen erfaring, men så vidt jeg husker er shoppingsystemet i professional
Avatar billede matrix20 Nybegynder
12. december 1999 - 16:14 #8
Kender du et sted med en beskrivelse af hvad bøgerne indeholder, da jeg ikke vil bestille en bog til flere hundrede kroner, uden at være sikker på at den indenholder det du siger...ok???
Avatar billede boomer Nybegynder
12. december 1999 - 16:26 #9
Avatar billede wriggler Nybegynder
13. december 1999 - 17:08 #10
Hvad med at du køber "beginning ASP 3.0" eller "professional ASP 3.0" fra WROX, de er udkommet :)
Avatar billede wriggler Nybegynder
13. december 1999 - 17:09 #11
Køb dem fra http://www.bookworld.dk der går under 3 dage før du modtager dem.
Avatar billede borge Nybegynder
13. december 1999 - 22:08 #12

Sjekk denne linken her. Den forklarer oppbyggingen relativt bra og meget grundig. Selv begynte jeg med denne artikkelen.

http://www.learnasp.com/learn/cart.asp

Børge
Avatar billede matrix20 Nybegynder
16. december 1999 - 14:10 #13
Jeg takker for svarene... Jeg har bestillt bøgerne - de er sgu da dyre...