Avatar billede strandfelt Nybegynder
25. august 2008 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere apache pga. IIS

Hej.

Jeg har netop hentet og installeret WampServer, men jeg kan ikke bruge den, for den vil ikke installere Apache på min pc.

Den siger, at jeg skal lukke Microsoft-IIS 7.0. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. august 2008 - 14:06 #1
Afinstaller fra tilføj og fjern windows komponenter....
Avatar billede strandfelt Nybegynder
25. august 2008 - 17:07 #2
Takker.

Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2008 - 22:45 #3
Jeg ville nok bare switche IIS over paa manual start. Saa du har muligheden for
at stoppe Apache og starte IIS en del du skulle faa en voldsom trang til det.

Du kan aendre den i services fra automatic til manual start.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2008 - 02:34 #4
strandfelt ?
Avatar billede strandfelt Nybegynder
31. august 2008 - 15:15 #5
Jo, well, jeg benyttede jokkes løsning, men hvordan sætter jeg den til manual start?

Smid et svar...
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2008 - 15:44 #6
control panel
administrative
services
Avatar billede thoko Nybegynder
05. oktober 2008 - 18:20 #7
Problemet kan også være at de begge lytter på port 80. Prøv at ændre ISS til at lytte på port 8081.
I URL skal du da anføre www.xxxxxxx:8081
Avatar billede strandfelt Nybegynder
02. november 2009 - 17:17 #8
Vi lukker vist her, da jokkejensen ikke smed et svar.