Avatar billede frichke Nybegynder
24. august 2008 - 23:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Antennestik ødelagt. TV signal ind via SCART

Skulle flytte mit TV og kom til at beskadige antennestikket.
Nu er stikket løst og billedkvaliteten er faldet væsentligt.
Sne på billedet.

Kan man få et SCART-stik/adaptor med et antenne-stik?
Ved godt at man bare kunne lade antennekablet gå ind i en video maskine og føre det videre vha. et SCART kabel. Men så skulle jeg have en videomaskine til at stå og tage plads og bruge unødigt megen strøm.
Avatar billede gurly Praktikant
25. august 2008 - 00:39 #1
nej du kan ikke få antennesignalet ind via scart, der er kun en vej ind for antenne signalet, og det er via antennestikket,
så enten skal du have lavet stikket,
og ellers så er der kun muligheden som du selv omtaler med at bruger en video eller dvd som tuner / modtager

for en elektronik sagkyndig burde det være en smal sag, enten at reparere stikket, eller eventuelt sætte et helt nyt stik på, enten et originalt hvis det kan fremskaffes, eller eventuelt bare et uoriginalt med en stump kabel ned til rette sted på print pladen,
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?cPath=6508_1688&products_id=30165
men det kræver kørekort til en loddekolbe  c",)
Avatar billede frichke Nybegynder
25. august 2008 - 10:02 #2
OK... og ØV!

Så må jeg starte ud med at grave min gamle videobåndoptager frem fra gemmerne.
Regnede ellers ikke med at skulle bruge den mere.

Men tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede hyha Nybegynder
11. september 2008 - 01:32 #3
Hvis ikke du har digital modtager i dit TV, kunne det være man skulle tænke lidt frem. Er det ikke næste år det analoge net bliver slukket ned? Så kunne man jo evt. købe en digital modtager til SCART stikket...