Avatar billede 3dmax Nybegynder
24. august 2008 - 15:09 Der er 6 kommentarer

problemer med EasyPHP + Norton

Jeg har lige instaleret EasyPHP 2.0b1 men får en fejlmeddelelse.

Jeg bruger Windows vista + norton internet security

Fejlmeddelelse: Apache cannot be runned: another web server use the web port or port is blocked by firewall

Kan se her på eksperten.dk at der er noget med port 80, men er problemet dette?

kan norton give adgang til apache, eller hvordan løser man dette problem?

Skal IIS køre?
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 15:30 #1
Har du Skype ? Så kan det være den som stjæler Port 80
Avatar billede 3dmax Nybegynder
24. august 2008 - 16:06 #2
nej, jeg bruger ikke Skype
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 16:29 #3
Du kan i en kommandoprompt køre:
netstat -n -a -b

Du skal lede efter om det er en som hedder noget med :80
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 16:31 #4
Og har du givet lov til at der sker Trafik i din Norton ? (Jeg hader Norton og ville derfor afinstallere det, så jeg har ingen idé om hvordan du gør)
Avatar billede 3dmax Nybegynder
25. august 2008 - 22:07 #5
hej leif

Tak for hjælpen.
Fik fat på en tekniker fra Norton, som hjælp. Men det var faktisk min IIS der gav problemer.
Du kan godt købe norton!!!
Men vil godt kreditere dig for hjælpen og give dig point.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2008 - 22:21 #6
Jeg springer over, men den med IIS havde vist sig ved at have kørt kommandoen jeg foreslog