Avatar billede turbodk Nybegynder
23. august 2008 - 14:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sin hjemmeside i en frame

Hej :)
Jeg kunne godt tænke mig at mit domæner bliver ved med at se sådan her ud:

www.mitdomæne.dk

istedet for sådan her:

www.mitdomæne.dk/index.php?language=Da&side=Home&menu=1

Er det ikke nemmest at gøre det i frames?
Og hvordan laver man sådan en? Skal man have fat i iFrame, eller bare en almindelig HTML?
Og hvad er fordelene/ulemperne ved at bruge sådan en frame? :)

På forhånd tak :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2008 - 14:44 #1
Det skal laves med et frame, som fylder 100% x 100%.
Det ser flot ud i linket, men ellers er der ikke andet end ulemper ved det.
Hvis nu jeg er inde på siden: www.mitdomæne.dk/index.php?language=Da&side=Home&menu=1
Og vil gemme den side i mine bookmarks, så gemmer den kun www.mitdomæne.dk
Avatar billede turbodk Nybegynder
23. august 2008 - 14:49 #2
Åhh ja... Kan jeg godt se måske ikk er så smart :S

Men så kunne man vel lave en knap på siden til at bookmarke med? Findes der ikk scripts til det?

Og er det den eneste ulempe? Eller er der flere? xD
Udover jeg kan regne ud at folk der vil linke til et bestemt sted på siden også får et problem..
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2008 - 14:57 #3
Men i stedet for:
www.mitdomæne.dk/index.php?language=Da&side=Home&menu=1
kunne du jo med noget mod_rewrite lave:

www.mitdomæne.dk/Da/Home/1
Som så bagved kalder:
www.mitdomæne.dk/index.php?language=Da&side=Home&menu=1
Avatar billede turbodk Nybegynder
23. august 2008 - 15:03 #4
Man kan ikk skjule nogle af dem så?
Det der er det at jeg har en Hovedmenu i toppen..
Og alt efter hvad man har valgt der, Home, Blog, Portfolio osv osv, så skal der være en forskellig submenu i siden...

Så jeg er ikk intereseret i at man med lidt roden med adressen kan fikse Portfolio-menuen når man er på Blog :)
Det er måske bare mig der er lidt mærkelig :P For der kan jo ikke ske noget ved at man ser den menu, men synes det ku være rart...

Men jeg takker for hjælpen, og kigger lidt på det rewrite der :)

Smid svar så får du dine point :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2008 - 15:15 #5
Sådan vil det jo altid være.
Hvis nogle vil, kan de jo også tage din hjemmeside og omskrive den lokalt. :o)
Så længe de ikke kan ødelægge din side, så må de da som sådan omskrive urls som de nu har lyst til.

Og du får et svar.
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2008 - 15:16 #6
Og en kommentar...
Avatar billede turbodk Nybegynder
23. august 2008 - 15:17 #7
Igen, tak for hjælpen :)

Og ja du har helt ret ;)
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. august 2008 - 15:19 #8
Takker for point.