Avatar billede marchal Nybegynder
23. august 2008 - 12:41 Der er 5 kommentarer

Trådløst logon problem

Jeg har et problem med at komme på det trådløse netværk i hjemmet. Jeg har 2 computere stående ved siden af hinanden og den ene kan uden problemer logge på. Så der burde ikke være nogen problemer i selve netværket. Den computer jeg har problemer med kører en helt nyinstalleret wp pro. windows er sat op til at styre de trådløse netværk og finder uden problemer mit netværk med fuld signal. Men når jeg dobbeltklikker på mit nætværk  får jeg dialog boksen frem hvor der står " vent, mens windows opretter forbindelse til netværket" Når computeren har stået og forsøgt 20 sekunder forsvinder dialogboksen igen men uden jeg får forbindelse til netværket. Jeg får heller ikke nogen fejlmeddelse.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede reinelt Nybegynder
23. august 2008 - 16:47 #1
wp.pro= vista proffesionel eller?? kører begge maskiner samme program.?
er der installere en netværksnøgle? jeg tror ikke den finder dhcpadressen
Avatar billede marchal Nybegynder
23. august 2008 - 18:58 #2
Begge maskiner kører windows xp pro. jeg har taget pcmcia kortet fra den maskine som hele tiden har virket og sat det over i den anden som ikke virkede. Dette gjore at jeg kunne komme på nettet på den måde. Men jeg sidder altså med en maskine med indbygget netværkskort men har måtte sætte et eksternt kort i for at få den op at køre
Avatar billede b_ Nybegynder
23. august 2008 - 22:59 #3
Nu når det er en nyinstalleret udgave; er du sikker på at du har installeret de nyeste/rigtige driver til netkortet?

Kan du logge på andre net med computeren?
Avatar billede marchal Nybegynder
24. august 2008 - 09:14 #4
Jeg har installeret de drivere som kræves skulle jeg mene. På Fujitsu Siemens hjemmeside er der kun 2 forskellige drivere. Hvad forskellen er har jeg ingen anelse om. Men jeg har prøvet med dem begge. Maskinen er i øvrigt en Amilo m7400
Avatar billede marchal Nybegynder
10. marts 2012 - 14:54 #5
smid et svar for opint