Avatar billede epoch Nybegynder
22. august 2008 - 22:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Blue screen

Hej Eksperter

Jeg har flere gange med min laptop (Acer Aspire 5102WLMi) oplevet, at den crasher og går i bluescreen midt i arbejdet.. Noget med "memory recovery" og at jeg bør bruge et "memory check utility" fra min hardware-manufacturer el. lign. Den står ikke længe før computeren genstarter, og booter (langsomt) op.
Nogen som ved hvad dette kan skyldes?
Kræver det evt. en opdatering af BIOS el. lign? I så fald, hvordan gøres dette?

(Har Vista 32bit, btw.)

Mvh,
Mathias
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 07:32 #2
Der er nok nogle hjælpere der ville blive glade for at du får lukket / delt point ud fra dine åbne spørgsmål, der bliver nok mere hjælp efterfølgende.
Du kan læse her hvordan man Lukker / giver point.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 10:57 #3
Jeg har været i fuld gang nu - men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

Der står kun navnet på én bruger, som ikke kom med svaret, nederst. Derfra viser FAQ'en ikke hvad jeg i så fald kan gøre.
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 11:01 #4
- Det er fordi at de står vist som kommentar og ikke svar. Hvad gør jeg?
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 11:10 #5
Hvis du kan bruge nogle af de kommentar der er kommet så beder du dem der har lagt en kommentar som du kan bruge om at lægge et svar, som du så kan acceptere, kan du ikke bruge noget af det indkomne og der er gået ca. 8 til 10 dage, så lægger du selv et svar, som du så acceptere og klikker på dit navn så er der lukket, det samme hvis andre har lagt et svar, og du kan bruge det.
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 11:41 #6
Mange tak skal du have! :)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 13:48 #7
Læg din Vista skive i drevet og boot op på den, vælg reparer Vista.
Avatar billede epoch Nybegynder
23. august 2008 - 14:07 #8
Jeg har ingen Vista skive, da sådan én ikke medfølger ved en Acer computer. Det er installeret på forhånd.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. august 2008 - 15:30 #9
Så er der noget med at trykke ctrl+F11 under boot, du må have noget på skrift om computeren, der er en recovery patition som du kan reparere med.
Avatar billede epoch Nybegynder
01. oktober 2010 - 13:32 #10
Udgået