Avatar billede bilal_isa Nybegynder
22. august 2008 - 18:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arkitektur problem

Hej,

Jeg har brug for hjælp til arkitektur. Jeg har to systemer: en C# Windows applikation til planlægning og en ASP.NET C# applikation til booking. Begge applikationer tilgår en MYSQL database. Windows og ASP.NET applikationerne har modellen tilfælles og har også fælles funktioner. Derudover bruger de samme eksterne interfaces til MYSQL databasen. Hvis jeg har en kopi af modellen i begge applikationer, får jeg et vedligeholdelses problem, da jeg skal foretage de samme rettelser to steder. Jeg har valgt en Windows applikation til planlægning da jeg tror det er nemmere at lave direkte objekt manipulation i Windows. Er der nogen der har et forslag til, hvordan man løser dette problem?

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2008 - 18:19 #1
Faelles kode ligger vel i et separat projekt hvor den vedligeholdes i en kopi
og buildes til en DLL som bruges af flere andre projekter.
Avatar billede bilal_isa Nybegynder
22. august 2008 - 19:29 #2
Det er lang tid siden jeg har kodet noget som helst i .NET så det havde jeg ikke lige tænkt på. Tak for løsningen og skriv lige et svar hvis du ønsker point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2008 - 19:52 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2008 - 19:54 #4
Jeg forstod at det var vedligehold som var problemet.

Hvis du havde problemer med cache mellem de 2 apps, saa kunne du vaelge en loesning hvor
windows app brugte en web service.