Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 11:14 Der er 15 kommentarer

Server vil ikke acceptere asp.net vb site

Hejsa Eksperten.

Jeg er blevet bedt om og sætte en server op for en kammerat. Han har selv lavet sitet men er ik så vild til server siden. Jeg sidder dog fast nu eftersom jeg ikke kan få selve sitet på nettet.

Sådan ser fejlen ud :
http://emsys.emcare.dk/default.aspx
Selve filen ligger i C:\Inetpub\wwwroot\Default.aspx og mappen er "shared". I IIS 6.0 er den sat op til asp.net 2.0 og vb. og alt access af sitet burde være iorden. Noget jeg har glemt.

Ps. Kunne ikke finde et mere passende forum.
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 11:25 #1
Du skal som udgangspunkt give brugeren "Network Service" (på serveren) rettigheder til at læse i c:\inetpub\wwwroot...
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:15 #2
Det skulle der være nu
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 12:29 #3
hmm... det ser ikke ud til at det har ændret så meget... er det en IIS 6.0 du kører på din server (Windows 2003 Server)?
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:31 #4
jeps det er en IIS 6.0 på en Win 03 Small Biz R2
prøver lige noget andet
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:34 #5
Ved ikke lige hvorfor for jeg har sat serivice for Network service brugeren til... men hvis du prøver og access http://emsys.emcare.dk/default.aspx kan man godt men ikke hvis du bare tager http://emsys.emcare.dk/
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 12:36 #6
Det kan være du har sat et andet default-dokument i IIS end default.aspx, som webserveren ikke vil acceptere adgangen til...(?)
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 12:37 #7
Under security har ud så tilladt anonym adgang til siden?
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:38 #8
jeg har slettet de andre sider så den kun kan tage default.aspx
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:39 #9
ja den er sat til Enable anonymous access under authentication and access control
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 12:49 #10
Hvormange rettigheder har du givet Network Service? Er det kun læs, eller har du givet andre rettigheder...?
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 12:56 #11
Read and execute
List folder contents
Read

er de ting som er sat til
Avatar billede softspot Forsker
22. august 2008 - 13:08 #12
OK, det lyder umiddelbart tilstrækkeligt. Jeg synes det virker lidt spøjst at der ikke er adgang og jeg må nok erkende at jeg ikke umiddelbart kan gennemskue hvad der ellers skal til for at få skabt den adgang...
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 13:17 #13
nu har jeg bare lavet det med en lille html fil .. så ser det ud til og virke lidt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. august 2008 - 13:43 #14
Har du set hvad der står i event loggen?
Avatar billede filix Nybegynder
22. august 2008 - 14:01 #15
Dette er hvad jeg tror der står i loggen...

Event Type:    Information
Event Source:    ASP.NET 2.0.50727.0
Event Category:    Web Event
Event ID:    1314
Date:        22-08-2008
Time:        12:37:34
User:        N/A
Computer:    SERVER
Description:
Event code: 4011
Event message: An unhandled access exception has occurred.
Event time: 8/22/2008 12:37:34 PM
Event time (UTC): 8/22/2008 10:37:34 AM
Event ID: 14676f5523fe4c30b8ac08cea3c65849
Event sequence: 27
Event occurrence: 13
Event detail code: 0

Application information:
    Application domain: /LM/W3SVC/967187362/Root-65-128638737382500000
    Trust level: Full
    Application Virtual Path: /
    Application Path: C:\Inetpub\wwwroot\
    Machine name: SERVER

Process information:
    Process ID: 6908
    Process name: w3wp.exe
    Account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Request information:
    Request URL: http://localhost/Default.aspx
    Request path: /Default.aspx
    User host address: 127.0.0.1
    User:
    Is authenticated: False
    Authentication Type:
    Thread account name: NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

Custom event details:

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.