Avatar billede enigma_morten Nybegynder
22. august 2008 - 09:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke angive nøgle til netværk og derfor ikke komme på

Hej.

Jeg har for en uge siden fået stofa, og dertil købt en wireless løsning af dem. De opsætter det som fungerer som en router. Dertil er der et netværk, som jeg sagtens kan finde med min computer. Men for at komme på netværket, skal jeg angive en nøgle, og der er bare ingen steder jeg kan angive den key. Normalt synes jeg der plejer at være noget der hedder egenskaber når man klikker på et netværk man kan oprette forbindelse til, men her står der kun "opret forbindelse" og "diagnosticer".

Hvordan kan jeg oprette forbindelsen så jeg også kan få angivet nøglen?!

Den skriver endvidere når jeg prøver at connecte til mit netværk "Vis sikkerhedsinstillingerne for det trådløse netværk på denne computer for at kontrollere, at de er i overensstemmelse med dette netværk"

hvad er der galt?

Mvh Morten
Avatar billede liebmann Nybegynder
22. august 2008 - 22:42 #1
Jeg er ikke helt sikker på dit problem, men

Du skal starte med at sætte routeren op med net-kabel-forbindelse til computeren.

Routeren kommer du sikkert i forbindelse med ved at kalde:
http://192.168.1.1 (eller hvad der nu står i din vejledning).
Brugernavn:  Admin  og kodeord er måske 1111
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
26. august 2008 - 18:28 #2
Da det er en router vi har fået udleveret af stofa. Det er en Motorola SBG900 wireless gateway. Og da den er opsat med en 128-bit kryptering siger deres support at jeg ikke kan komme ind og opsætte den selv. Jeg har været gennem alle problemerne med support, og de har ingen forslag til hvordan jeg kan afhjælpe problemet.
Og da det er en router fra stofa har vi ikke fået en vejledning med.

Kan jeg gøre noget andet end det?

Det er nemlig mærkeligt, for andre stofaforbindelser i området har jeg ikke problemer med at finde og få lov til at skrive en adgangskode, men på mit eget netværk kan jeg bare ikke. Forstår det ikke!?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
28. juni 2011 - 20:58 #3
lukker