Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
22. august 2008 - 08:53 Der er 8 kommentarer

Maaske Ny Harddisk

Hej

For et stykke tid siden skete der et blackout paa min PC fordi at Jeg tabte den imens at Jeg var paa internet, det resulterede i at min harddisk blev fysisk skadet og kan ikke repareres, det er i hvertfald hvad de siger i El-giganten, saa alle mine billeder og oplysninger er gaaet tabt.

Er der en der kan fortaelle mig om det er muligt i det mindste at beholde de programmer der er installeret paa computeren hvis Jeg koeber en ny harddisk og saetter i - Jeg lagde nemlig maerke til at de hos El-giganten, bare skruede den ud for at maale den igennem og derefter satte den i igen - eller er alle programmerne ogsaa gaaet tabt ?

venligst Mike
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
22. august 2008 - 08:55 #1
Det er for oevrigt en Packard Bell - (Baerbar)
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2008 - 08:57 #2
Harddisken kan monteres med et kabel til en anden PC, kører disken, og læsehovedet er intakt, kan der også hentes data. Indstallerede programmer kan ikke flyttes.
Avatar billede c-holst Novice
22. august 2008 - 09:09 #3
Punkt 1 forsøg ikke at bruge den harddisk til noget som helst før du er sikker på, at den nu også er helt død.
Når du som jeg antager vil prøve at genskabe data med at trejdiepartsprogram som fx getdataback, skal det foregå fra en anden pc hvori du monterer din harddisk. Du kan købe forskellige adaptere, så du kan tilslutte din lille harddisk til en alm pc.

http://www.runtime.org/ dette er et købeprogram, som du kan prøve. skal du gendanne skal du betale. Det er dog ikke så dyrt, katastrofen taget i betragtning

Der findes også firma som påtager sig opgaven, men så vidt jeg har erfaret er de ret dyre. fx http://www.ibas.com/ der findes sikkert flere

Der findes og gratis alternativer til genskabelse af data.
som fx
http://helgec.dk/lost%20data.html

Men tænk dig godt om, Der kommer sikkert også flere gode indlæg til dit spørgsmål, så det kan være en god ide at væbne sig med tålmodighed. Læs grundig på de forskellige guider der findes til de forskellige muligheder

Og så fik du jo også lært at lave backup på den hårde måde ik:-)

om alle data er tabt kan jo være svært at afgøre.
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
22. august 2008 - 12:28 #4
Tusind mange tak, Jeg vil proeve at vente med at genskabe filerne fraa den skadede harddisk til senere - men mit oprindelige spoergsmaal var egentlig, om Jeg stadig har de installerede programmer i "processeren" altsaa det som Jeg forstaar som er selve computeren (ikke harddisken) - ligger programmerne stadig i PCeren eller er de vaek sammen med harddisken - og hvis Jeg koeber en ny harddisk og saetter i - skal Jeg saa starte helt forfra med at installere programmer samt Windows?

venligst Mike
Avatar billede c-holst Novice
22. august 2008 - 13:20 #5
Du har ikke noget liggende i hverken processor eller ram. Når du slukker maskinen tømmes ram. Med mindre du fldstændig får genskabt samtlige data og kan skabe en nøjagtig kopi af den, må du nok starte forfra. Der findes dog programmer, som kan flytte hele installationer fra disk til disk.
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
22. august 2008 - 15:52 #6
ok c-HOLST  HVORLEDES KAN JEG GIVE DIG POINT ???
Avatar billede rosengaardmike Nybegynder
22. august 2008 - 15:54 #7
OG TAK
Avatar billede c-holst Novice
22. august 2008 - 18:40 #8
Det kan du fx nu hvor jeg har smidt et svar.

Men tænk dig nu godt om inden du kaster dig ud i evt. forsøg på at genskabe data