Avatar billede nebelong Nybegynder
21. august 2008 - 20:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ekstern harddisk ramt af cyklisk redundanscheck fejl

Da jeg skulle overføre nogle filer fra en vens eksterne harddisk til min, begyndte den pludselig at melde datafejl (cyklisk redundanscheck).

Jeg har forsøgt at køre en diskdefragtmentering, men den melder en fejl på en fil. Jeg tør ikke at slette filen i frygt for at alle mine filer ryger.

Jeg kan ikke engang overføre alle filerne til skrivebordet og så kører en formattering, så jeg er rimelig meget på røven her.

Nogen der ved hvad det kan skyldes?
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2008 - 07:58 #1
Kør en chkdsk /p /r på disken. Det gør du i det første tilbud om repair, når du booter på din windows-cd, der trykker du R
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2008 - 08:01 #2
Du kan også køre en standard cheskdsk fra denne computer. Du højreklikker på drever/egenskaber/funktioner/undersøg dette drev, sæt prik i begge firkanter(chek for fejl osv. tryk enter/tryk OK og luk det hele ned, genstart og lad systemet køre reparationen. Lykkes det ikke første gang gentager det det igen.
Avatar billede nebelong Nybegynder
22. august 2008 - 12:42 #3
Jeg har kørt en chkdsk på den og det hjalp. Den fandt i hvert fald 20+ filer som havde beskadiget klynger. Jeg vil forsøge den anden også. Vender tilbage.
Avatar billede peet-49 Novice
22. august 2008 - 14:19 #4
Lyder godt
Avatar billede peet-49 Novice
30. august 2008 - 09:43 #5
Husk at lukke.