Avatar billede ini Nybegynder
21. august 2008 - 15:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Slukker efter 1-2 sekunder hvor den prøver at boote

Hej. Sidder her med helt nye dele til en computer ..

Asus P5Q Pro
Radeon HD 4870
NorthQ 4775
2 x Kingston HyperX 2Gb pc2-6400
intel 8500
Samsung F1 sp 500gb

Problemet er at den slet ikke starter op, blæserne og lyset er der lige i ca. 1-2 sek. og så slukker den igen. Der er stadig lys i mobo, men man skal hive strømstikket til PSU'en ud før man kan starte den igen, hvorefter samme fejl kommer. Vi har slet ikke opnået andet end det. Vi har prøvet at fjerne grafikkortet, harddisken og rammene, men fejlen er der stadig. Så vi tror fejlen sidder i strømforsyningen eller bundkortet.

Håber der en der kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2008 - 15:39 #1
Har du sat begge strømstik i bundkortet, både det brede og det lille firkantede?
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2008 - 15:46 #2
Prøv en anden PSU.
Avatar billede ini Nybegynder
21. august 2008 - 15:53 #3
#1: Ja det har vi.

#2: Vi er pt ikke i stand til at prøve med en anden strømforsyning

Kan det være en kortslutning af en art?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2008 - 15:59 #4
Det kan desværre være så meget. Når computeren starter i 2 sek. Starter cpu
ventilatoren så også?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2008 - 16:01 #5
Det kan også være at ram eller cpu ikke sidder helt korrekt. Der er vel ikke et
ordentlig klister kølepasta på cpu'en?
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2008 - 16:03 #6
Hvis kølerelementet ikke har ordentlig kontakt til cpukernen, kan det lave det samme.
Avatar billede ini Nybegynder
21. august 2008 - 16:13 #7
Vi fandt problemet efter at vi prøvede at starte den op uden kabinet. Problemet var de sokler der holder bundkortet fast på kabinetet, en af dem havde kontakt med en del af brundkortet, som den ikke skulle ha forbindelse til, hvilket tilsyneladende skabte en kortslutning.

Mange tak for de hurtige svar, det er skønt at der er nogen der gidder at hjælpe!
Avatar billede off-line Nybegynder
21. august 2008 - 16:23 #8
OK:)
Avatar billede peet-49 Novice
21. august 2008 - 17:17 #9
Selv tak.