Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 13:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kode til billeder

Hejsa .
- min far har en hjemmeside med MASSER af billeder med planter, kan man lave så man kan KUN se dem, men man kan ikke hente dem så man skal skrive en kode for at hente billedet?

lige som når man højer klikker på billedet og kliker på ''Gem destination som..'' så kommer en pop-up hvor man skal skrive den kode..

(eller bare noget der liner)
håber på gode svar
Hilsen Carsten.
Avatar billede henriksr Nybegynder
21. august 2008 - 13:37 #1
Du vil aldrig kunne sikre dig 100% mod at der bliver taget kopi af billederne. Det jeg dog har set andre gøre er at skrive noget kode der slår højreklik funktionen fra på siden. Du kan sikkert finde dette script ved at søge via google.
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 13:40 #2
okaa tak. men håber på nogle bedre svar kender godt det du siger.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2008 - 13:48 #3
den eneste måde at sikre sine billeder på at at lade være med at lægge dem online - højreklik kan som nævnt slås fra men det kan let omgås, man kan let se stien i kilden og for overhovedet at blive vist bliver de alligevel hentet ned til klienten. Selv hvis man sikrede sig imod de ting - fx ved at lave det som flash - kunne man til enhver en tid kunne bruge Print Scrn knappen. Det du leder efter er umuligt.
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 13:55 #4
oka.. hvordan kan jeg sikker bedre mine billeder,(alle ideer er gode) eller ALT er umuligt med at sikkere billeder?
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 13:55 #5
Hjemmesiden er www.Kridtvejsplanter.dk
Avatar billede killer_bee Nybegynder
21. august 2008 - 13:58 #6
og når man møder de sider med højre-klik restriktion er de nemmeste i verden bare lave ALT+PrintScreen og klippe billedet ud i Paint eller lignene program. :o)
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 14:04 #7
okaa.. hmm øvv.. har været på en side engang hvor man kunne se billedet og når man hentede det var det bare en sort billede...
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2008 - 14:10 #8
man kunne jo fx lægge billedet ind som baggrund og lægge et gennemsigtigt hen over - så får man jo ikke billedet når man vælger højreklik -> gem som... men det forhindrer ikke i fx at se i kilden eller bruge Print Scrn. Du kan gøre det besværligt at få fat i billedet - men aldrig forhindre det.
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 14:17 #9
ok
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. august 2008 - 14:23 #10
Eet bud er at gøre det uinteressant at hente billederne. Gør dem små, grovkornede, og med en tekst henover (vandmærke, fx: "Kridtvejsplanter"). Så kan folk tage dem, men ikke rigtig bruge dem til noget.
Avatar billede hr-carsten Nybegynder
21. august 2008 - 14:25 #11
hmm rigtig nok..
Avatar billede gunfar Nybegynder
22. august 2008 - 22:18 #12
du kan f.eks se på dbu hjemmeside fra skolefodbold i år ,,,der har man lagt reklame skråt henover derved er billederne ikke så spændende i et " fotoalbum"

kig også f.eks photocare.dk hjemmeside
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:39 #13
lukketid?