Avatar billede hlnviv Juniormester
20. august 2008 - 18:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

problemer med trådløs netværk

Hej Eksperter
Jeg har et problem med en trådløs router kan ikke komme på det trådløse netværk det virker fint med kablet direkte i pcen så kan jeg komme på nettet og jeg kan komme på nettet over ved naboen med trådlås netværk men kan ikke komme på min egen den skriver Begrænset eller ingen forbindelse hver gang jeg prøver håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede b_ Nybegynder
20. august 2008 - 21:03 #1
Bruger du win xp eller vista?

Har du prøvet at reparer?

Hvilken ip får du?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. august 2008 - 23:32 #2
Der kan af og til opstå problemer hvis du har både trådløs og fast forbindelse igang samtidig.
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 10:04 #3
Det er xp
ja jeg har prøvet repareret den
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 10:05 #4
har haft det sat til hver for sig det
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 10:07 #5
har fundet samme problem her
http://www.kandu.dk/spg106053.aspx
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. august 2008 - 10:24 #6
Jeg prøvede at deaktivere først, genstarte maskinen og så aktivere det trådløse system igen, det virkede eller det virker, for det kører stadig.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. august 2008 - 10:25 #7
ps. du har vel ingen gule udråbstegn i enhedshåndteringen.
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 11:12 #8
Har prøvet og nej der er ikke udråbstegn i enhedshåndteringen
det virker jo også fint med kabel i. Det er kun trådløs det ikke virker og jeg kan godt komme på et andet netværk trådløs så det må være routeren der er problemet men bare mærkelig det virker med kabel
Avatar billede b_ Nybegynder
21. august 2008 - 12:57 #9
Hvad gav den af fejl da du reparerede? Har du prøvet at genstarte routeren? For hvis det er er ip fejl løses det oftest af simpel genstart.

Hvilken router er det?
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 13:43 #10
det er en Phillips SNB5600 wireless router og den skriver kan ikke gendanne ip eller noget i den retning
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 15:52 #11
Efter jeg reparerede skriver den ordret kan ikke forny ip
Avatar billede b_ Nybegynder
21. august 2008 - 17:54 #12
Har du prøvet at genstarte modem + router?

Har du prøvet at resette routeren?

Manualen til routeren kan findes her: http://www.asksomeone.net/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=32847 - der er også et support nr i dk
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 19:05 #13
kan det passe man skal resette routeren engang imellem
Avatar billede b_ Nybegynder
21. august 2008 - 20:03 #14
Nja ikke normalt, men kunne være at der var en opsætningsfejl og så er det nemmere at resette end at skulle gå opsætningen igennem.

Men normalt at man skal genstarte router i ny og nær
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 20:07 #15
så nu virker det prøvet at resette router igen igen og nu kom den på jeg takker og du får point
Avatar billede hlnviv Juniormester
21. august 2008 - 20:08 #16
hvis du lige sender svar
Avatar billede b_ Nybegynder
21. august 2008 - 22:21 #17
lækkert - routere kan være underlige :)