Avatar billede radiohead Nybegynder
20. august 2008 - 12:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise flickr billeder på egen side

Nu har jeg flere steder set, at billeder fra flickr flittigt bliver vist på egne websites.
Mange har simpelthen taget et udpluk af de billeder, de synes er flotte. Som oftest linker billederne dog til den pågældende side på Flickr.

Her er et eksempel:
http://abduzeedo.com/20-beautiful-hdr-pictures?=main

Er det lovligt? Kan jeg gøre det samme?
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 12:52 #1
Ja, det er lovligt. Gå ind på et billede på Flickr. Klik på "Share this", vælg "Embed it" og tag koden derfra.
Avatar billede radiohead Nybegynder
20. august 2008 - 13:04 #2
Den havde jeg ikke lige set.
Ofte er der dog ikke et "Embed This"-tag - Det er vel noget uploaderen bestemmer

Tak for det
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 14:26 #3
Ja, det er det nok. Når "Embed This" mangler, er det nok ikke tilladt.
Avatar billede w13 Novice
20. august 2008 - 14:28 #4
Og tak for point!
Avatar billede allan_f Nybegynder
21. august 2008 - 00:40 #5
Du spørger om det er lovligt at bruge billeder fra nettet på egen webside. Det er det ikke medmindre ejeren har givet tilladelse. Billeder er automatisk copyrighted med mindre andet tydeligt er angivet.