Avatar billede telehuset Nybegynder
19. august 2008 - 18:43 Der er 2 kommentarer

Samling af data fra 180 ark på samme Excelfil

Jeg har en Excel fil, der indeholder 180 ark bygget op med et ark pr. navn og en række data for denne med en beregning nederst pr. ark. Jeg har brug for at få disse beregninger samlet på 3 forskellige ark afhængig af type med et navn pr. linie og de samlede tal for det navn, men kun dem, som der er aktive og ikke kun viser 0.

Er der nogle gode forslag til denne samling?

Og et andet spørgsmål? Kan man søge alfabetisk i de 180, så man ikke skal scrolle igennem de fleste for at komme ind i de midterste ark?

Jeg ser frem til at høre fra jer
Avatar billede supertekst Ekspert
20. august 2008 - 15:38 #1
1.spørgsmål:
Kan sandsynligvis klares via VBA

2.spørgsmål:
Du kan indstille til at søge i hele projektmappen: Indstillinger / Inden for
når Ctrl+B er aktiveret, hvis det er dette du tænker på...
Avatar billede henriksr Nybegynder
21. august 2008 - 14:37 #2
Navnet på den person du har et ark med står i celle a1. Du vil gerne have summen i E50 på arket der hedder det samme som navnet i a1.

formel =indirect(a1&"!$e$50")

$E$50 sikrer at du altid får E50 hvis du kopierer cellen ned af.

Der er en funktion i excel der hedder =hyperlink(link,tekst) - måske du kan lave den til =hyperlink(a1&"!";a1) men ved ikke om det vil virke. Men hvis du satte et link ind i det ark hvor du samler data til arket med dit rådata ville du slippe for at skulle søge efter arket.

-henrik