Avatar billede ixion1 Nybegynder
19. august 2008 - 16:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte op i windows uden det er fejlsikret tilstand

når jeg prøver at starte min bærbar op sker der ikke rigtigt noget, den når lige at kører en enkelt windows linie og så går den i sort skærm, der er nogen hvide streger lodret over skærmen. kan det være noget med nogen skærm drivers der manger ? det er en 17.0" toshiba trubrite wxga+ (Qosmio G30)
Er kørt lidt fast i det. har prøvet at installere nogen nye drivere men den vil ikke rigtigt tage imod dem. kan det evt være ram eller grafik kort der er gået af ? (den kan jo stadig starte op i fejlsikret tilstand)
På forhånd tak!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 17:25 #1
Hmm... tro måske det er fordi den kører i en for høj opløsning.
Mener hvis du starter op i VGA mode, så kan du sætte opløsningen, sæt den helt i bund og prøv at genstarte
Avatar billede doit Nybegynder
19. august 2008 - 18:38 #2
Prøv at (I fejlsikret tilstand) at fjerne "Skærm" fra Enhedshåndtering og genstart så maskinen, den vil så finde skærmen og geninstallere den, det er da en mulighed for det lyder helt forkert med de hvide streger og sort skærm..;-)
Avatar billede ixion1 Nybegynder
19. august 2008 - 19:00 #3
Doit: kanon, lige nu er den da kommet videre til at kunne starte op normalt, uden at den behøver at komme i fejlsikret tilstand, skulle det så virke at jeg så installere driveren igen på ny ?
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 19:30 #4
Du kan prøve. Det burde fungere, som sagt tro jeg bestemt det er noget med opløsningen.
Avatar billede ixion1 Nybegynder
19. august 2008 - 22:35 #5
det er ikke noget med opløsningen at gøre, har prøvet frem og tilbage, men tror at det er grafisk fejl, for så snart det er at jeg har geninstalleret driveren så ryger den bare i sort skærm og starter slet ikke op i windows. så tror den ryger tilbage til fabrikanten, der er stadig garanti på.. men i skal have mange tak begge to for at svare på det =)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
20. august 2008 - 07:18 #6
Den kan altså sagtens huske dine indstillinger, fra tidligere nå du installere en ny driver.