Avatar billede rhv Nybegynder
19. august 2008 - 15:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket bundkort til IBM T41

Hej derude,

Jeg har gennem længere tid haft en BLÅ SKÆRM på random tidspunkter. Har snakket med IBM support, og min maskine er desværre netop udenfor garanti... :-(((( ... Dog mente de derinde at det var bundkortet der var defekt, og ikke en softwarefejl i og med at jeg har kørt en reetablering af af systemet gennem ACCESS IBM...

Fejlen er: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL... en træls en, har jeg ladet mig fortælle,- synes efterhånden jeg har prøvet alt. Har SP3 på laptoppen, og det hjalp heller ikke.

I fejlmeldingen skriver den at det drejer sig om flgn. filer:

C:\DOCUME~1\RASMUS~1\LOKALE~1\Temp\WER7aac.dir00\Mini102508-01.dmp
C:\DOCUME~1\RASMUS~1\LOKALE~1\Temp\WER7aac.dir00\sysdata.xml

Kan det være bundkortet tror i? Eller har i andre gode bud?

Er ved at være lidt frustreret, da jeg er meget glad for min IBM og skulle ud og købe nyt.

Hvilket bundkort skal jeg anskaffe mig hvis det er årsagen til fejlen, og hvad kst. det? Og kan jeg selv forholdsvis nemt inst. et nyt bundkort?

Jeg giver 200 point for denne tråd, og håber så på gode svar.

MVH. Rasmus
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 17:24 #1
Kan du starte op i fejlsikret tilstand?

Hvis ja, så vil jeg afinstallere alle driver, og så genstarte den.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL er tit et problem med en driver.

Det kan også godt være bundkortet som IBM skriver, har du prøvet at geninstallere den evt?
Avatar billede rhv Nybegynder
19. august 2008 - 20:25 #2
Altså opstart i fejlsikret tilstand: Uninstall alle drivere... via kontrolpanel?

Hvordan geninstalleres bundkortet?

Håber du kan hjælpe....
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
19. august 2008 - 20:54 #3
Du afinstallere blot din driver ved uninstall, og genstarter.

Så skal du muligvis bruge den cd der følte med din IBM; med driver på. bagefter.
Avatar billede rhv Nybegynder
20. august 2008 - 11:52 #4
indtil videre tak til Dahlberg. Jeg prøver det lige i aften...

Er der slet ikke andre der il byde ind med nogle bud på denne tråd???
Avatar billede rhv Nybegynder
24. august 2008 - 17:02 #5
Er meget i tvivl om hvordan jeg afinstallerede driveren til bundkortet??
Avatar billede rhv Nybegynder
02. september 2008 - 21:08 #6
jeg har ikke fået svar jeg kunne bruge til noget desværre.

Mvh. Rasmus