Avatar billede eazye Nybegynder
19. august 2008 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

COM-port kommunikation

Hej eksperter!

Er der nogen der kan give mig en hurtig guide-to-snakke-med-en-com-port i java?

altså at kunne åbne samt modtage og sende data på en specifik COM-port

på forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2008 - 21:04 #1
Du skal nok startre her:
  http://java.sun.com/products/javacomm/
Avatar billede eazye Nybegynder
20. august 2008 - 09:04 #2
jeg har fået tilføjet comm biblioteket, det synes mig bare noget besværligt, da de eneste tuts jeg kan finde på nettet, vil have én til at liste alle tilgængelige porte, for at kunne identificere den ønskede port.. er der ikke en mere "ligetil" måde at åbne en specifik port på?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2008 - 04:27 #3
Avatar billede eazye Nybegynder
21. august 2008 - 11:41 #4
Jeg er igang med at sætte mig ind i koden, og får denne fejl når jeg forsøger at få listen over tilgængelige porte via CommPortIdentifier.getPortIdentifiers()

Error loading SolarisSerial: java.lang.UnsatisfiedLinkError: no SolarisSerialParallel in java.library.path
Caught java.lang.UnsatisfiedLinkError: com.sun.comm.SolarisDriver.readRegistrySerial(Ljava/util/Vector;Ljava/lang/String;)I while loading driver com.sun.comm.SolarisDriver

Jeg anvender Eclipse, og er sikker på at jeg har downloadet det til windows. så hvad er alt det crazy-talk om solaris? Jeg importerer comm biblioteket eksternt til projektet jeg arbejder på, så det kan da ikke have noget med placeringen at gøre?
Avatar billede eazye Nybegynder
21. august 2008 - 14:03 #5
det var mig, der havde sat det forkert op.

til andre nysgerrige, kan i lige få linket, som løste mine kvaler:

http://dn.codegear.com/article/31915

arne_v smid et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2008 - 15:06 #6
OK