Avatar billede fillen Nybegynder
18. august 2008 - 21:58 Der er 4 kommentarer

Hvorfor virker browser ikke, når messenger gør?

Jeg kan ikke få internetfobindelse gennem mine browsere - hverken Internet Explorer eller Firefox.

Messenger virker.

Hvilke indstillinger - eller hvad ellers - skal ændres?
Avatar billede doublejoble Praktikant
18. august 2008 - 22:08 #1
Måske står dine browsere til at bruge en proxy server.
I IE7m gå ind i funktioner, internetindstillinger, forbindelser og så Lan-indstillinger.
Tjek at der ikke er sat et flueben ved at bruge proxyserver. (Medmindre selvfølgelig du bruger proxy)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. august 2008 - 22:18 #2
Bruger du Zonealarm firewall?
Avatar billede fillen Nybegynder
18. august 2008 - 22:49 #3
Nej, bruger ikke Zonealarm.
Og jeg har endnu ikke forsøgt at ændre proxy-indstillinger. Jeg ved ikke, om der bruges proxy eller ej, men kan prøve at ændre på det.
Det er - sjovt nok - ikke denne computer, jeg har problemer med. Den jeg har problemer med, har jeg ikke stående her, så kan ikke tjekke i dag. Men skal prøve en af de kommende dage. Hvis andre har idéer om, hvad der kan være galt hører jeg fortsat gerne. Vil gerne have nogle alternativer, hvis det med proxy ikke virker.
Avatar billede ny_medarbejder Nybegynder
19. august 2008 - 11:17 #4
Det kan også være DNS.

Jeg mener at Messenger kører fint uden at du har sat DNS rigtig op.

DNS er som regel sat til automastisk fra ISP udbyder i Netværksindstillinger.

Ellers kan du jo bare angive dem:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/dns.php