Avatar billede mr_falle Nybegynder
18. august 2008 - 20:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PDF print

Hey Eksperter

kan man ikke printe sine PDF filer ud silent, og uden acrobat reader åbner??

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. august 2008 - 13:54 #1
Dette her virker:

Process p = new Process();
p.StartInfo.FileName = @"c:\programfiler\adobe\reader 8.0\reader\acrord32.exe";
p.StartInfo.Arguments = @"/p /h c:\hello.pdf";

p.Start();
Avatar billede mr_falle Nybegynder
19. august 2008 - 14:59 #2
aaberg cc:

Dit eksempel åbner Acrobat Reader på processlinien, og denne skal manuelt lukkes.

Der må ikke være noget bruger håndtering readeren.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. august 2008 - 15:13 #3
Hvad så med sådan her:

Process p = new Process();
p.StartInfo.FileName = @"c:\programfiler\adobe\reader 8.0\reader\acrord32.exe";
p.StartInfo.Arguments = @"/p /h c:\hello.pdf";

p.Start();
p.WaitForInputIdle();
p.Kill();
Avatar billede mr_falle Nybegynder
19. august 2008 - 15:43 #4
Virker heller ikke.

Minimer .net programmet, og udskriver intet.
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. august 2008 - 09:41 #5
Har googlet det lidt, og det ser ud som om der er mange der har dette problem, men ingen som har løsningen.

Jeg fandt dog et 3. parts produkt der påstår at kunne gøre jobben. Men det koster jo penge.
http://www.tallcomponents.com/default.aspx?id=pdfrasterizer2
Avatar billede codecow Nybegynder
21. august 2008 - 10:08 #6
Måske er der nogen guldkorn her

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.drawing.printing.printdocument.aspx

Kan ikke se hvorfor adobe skal startes. Dokumentet skal vel bare sendes til printeren. Hvis adobe skal benyttes til noget, så ved jeg at der er en API og diverse COM/.NET komponenter man kan downloade fra Adobe.

Mvh

Henrik
Avatar billede mr_falle Nybegynder
21. august 2008 - 13:59 #7
codecow:

Følger man eksemplet på siden, og vælger at udskrive en pdf fil, bliver der bare udskrevet en masse underlige tegn.

Må nok indse at den eneste mulighed er at udskrive via ShellExecute og så dræbe AcroRd32 processen efter endt printjob.
Avatar billede mr_falle Nybegynder
27. august 2008 - 17:54 #8
aaberg cc:

smid svar, så får du point som tak for indsatsen
Avatar billede aaberg Nybegynder
28. august 2008 - 08:16 #9
tak :-)

Hvis jeg støder på noget mere, poster jeg det her.
Avatar billede mr_falle Nybegynder
29. august 2008 - 08:52 #10
Det er bare i orden :)