Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 17:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computer starter - men intet billede?

Kom hjem en dag hvor den kørte men ikke viste noget billede. så sendte jeg mit GFX tilbage og det viste sig at det ikke var problemet.

har prøvet at tage mine ram ud en efter en. Den starter men viser bare intet billede!

Den siger dog en 5 bib-lyde nogle gange når jeg starter den med ca et halvt sekunds mellemrum. Nogen der ved hvad det kan være?

- Og ja, stikkene sidder rigtigt i og skærmen virker.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 17:42 #1
Ser du ikke engang det der BIOS-opstartsbillede?
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 17:55 #2
Nej absolut ingenting. Min skærm står bare på standby.
Avatar billede w13 Novice
17. august 2008 - 18:03 #3
..og stikket sidder rigtigt i? :P

Det har intet med grafikkortet at gøre, når du ikke engang ser BIOS-billedet. Det burde altså være stikket. :)
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 18:09 #4
har lige testet det igen og der kommer intet bilede ved begge input :(
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 18:32 #5
5 bib-lyde det var ikke så godt:
5 Short Beeps    Your motherboard is complaining. Try reseating the memory and rebooting. If that doesn't help, you should consider another motherboard. You could probably get away with just replacing the CPU, but that's not too cost-effective. Its just time to upgrade!     Men jeg kan selvfølgelig ikke vide, om det er rigtigt.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 18:39 #6
sry nu når jeg lytter efter så er det omkring 1 langt bib og så ca 8-10 korte bib. Men det klager vel alligevel? :s
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 18:55 #7
Tjaa, så er der en her at kikke på:
1 Long, 8 Short Beeps    Display / retrace test failed. Reseat the video card.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 18:57 #8
Jeg mener det skal forstås sådan. Tag grafikkortet ud, og sæt det i igen.
Måske sidder det ikke helt korrekt?
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 19:05 #9
Har lige prøvet men er absolut sikker på det sidder rigtigt nu men der sker bare det samme :(
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 21:15 #10
OK, men jeg tror det ville være en god ide, at prøve med et andet grafikkort.
Det er ret ligegyldigt havd det er for et. Kan du ikke låne et, bare for at prøve?
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
17. august 2008 - 21:25 #11
Har desværre kun det som der sidder i og dem som jeg kender har stortset kun bærbare. Sidder selv ved en bærbar nu.

Regner med at bestille en helt ny computer hjem her imorgen så må jeg se om det nye gfx fungerer i :)

Men ellers tak for hjælpen :) Jeg regner ikke med at jeg kan gøre så meget ved det endnu. desværre
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 21:34 #12
Nej så er det svært. Jeg foreslog grafikkort fordi, det er let at undersøge,
modsat bundkortfejl.
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
18. august 2008 - 07:57 #13
ja nemlig :) og tak :)
Avatar billede pansertjald Nybegynder
18. august 2008 - 15:38 #14
jeg vil næsten væde med at det er din ram der er stået af.... jeg havde det samme problem på min lille brors computer..... han fik ikke noget billed og vi tested derfor hans grafik kort i min maskine og der virked det fint. bagefter tetste vi hans ram i min maskine og så laved min maskine det samme...intet billed men maskinen kørte og derefter satte vi min ram i hans og så virked den fint igen. så vi købte 4gb kingston ram til ham for ca. 650kr. mener at 2gb duel ram kosted omkring 315 kr
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
18. august 2008 - 17:02 #15
okay tak :) vil jeg da lige prøve en af dagene :)
Avatar billede xxhukkoxx Nybegynder
09. november 2008 - 04:39 #16
Okay har testet både Ram, grafikkort, Harddisk, Cd-rom drev og prøvet at resette bios men ingenting virker.

Så jeg tror vi kan lukke emnet og sige at det er mit bundkort som der må være fejl på.

Tusind tak ihvertfald på jeres svar! Det er altid dejligt når nogle gerne vil hjælpe :)

Hukko