Avatar billede trine22 Nybegynder
17. august 2008 - 16:55 Der er 3 kommentarer

AntiVirus XP 2008

hej

jeg har fået denne dejlige virus ind på min computer. hvergang jeg starter computeren, starter antivirus XP 2008 med at scanne computer og finder så frem til at jeg har så og så mange viruser på computer. og siger så jeg at skal installer et antivirus program, hvilket jeg har. Den har også givet mig en ny baggrundsbillede der siger; WARNING! SPYWARE DETECTED ON YOUR COMPUTER!INSTALL AN ANTIVIRUS OE SKYWARE REMOVER ON YOUR COMPUTER.

Men har læst på internettet om denne virus, den er ikke bare lige sådan til at fjerne, der er vist et program man kan få eller købe der kan fjerne det, for antivirus programmer kan ikke fange den. er der nogle der ved noget om det program?? eller har en anden løsning på hvordan man fjerner den? vil jeg meget gerne høre fra jer.

jeg har kørt mit antivirus program igennem til den ikke fandt noget samt Ad-aware igennem.

Da jeg ikke er en ørn i computersprog må i gerne skære det ud i pap så alle forstår ;)

Trine
Avatar billede levich Nybegynder
17. august 2008 - 17:04 #1
Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Desuden hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede nikos Nybegynder
18. august 2008 - 10:58 #2
Hej Trine.

Antivirus xp, er et program, der ligger sig i din c/programmer mappe.

Du kan fjerne det, ved at køre cccleaner. og eller manuel søge efter antivirus.exe, og så slette mappen den ligger i.

Det skulle løse problemet!!!
18. august 2008 - 16:21 #3
<nikos>:
1) Nej - CCleaner vil ikke fjerne nogle programmer. Brugen af den er bare for at slette diverse TEMP filer mm. som [Malwarebytes' Anti-Malware] så ikke behøver at spilde krudt/tid på !!!
2) Du ka' garanteret ikke få lov til at manuelt slette [antivirus.exe] eller mappen den ligger i. Der skal [Malwarebytes' Anti-Malware] proceduren til for at få det hele med...

<trine22>: Gennemfør proceduren som nævnt [17/08-2008 17:04:16] - så skal <levich> (evt. undertegnede) fortælle resten...