Avatar billede yaris Praktikant
17. august 2008 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fujitsu simens computer med koldstartsproblemer.

Hej jeg har lige fået en fujitsu simens computer en scaleo p. Computeren er på 2,93 G.Hz og 512 mb. ram og 160 Gb. harddisk, den har det underlige problem at hvis den har stået og været slukket f.eks. natten over så er den ca. 8 min om at starte op og være klar til brug. Hvis man så lader den stå tændt i et stykke tid og så lukker den ned og starter igen med det samme så kan den være klar til brug på i mellem 2 og 3 minutter.der er kun installeret windows og de nødvendige drivere hentet fra Fujitsu's hjemmeside
Avatar billede haverslev Novice
17. august 2008 - 13:11 #1
Starter den korrekt og hurtigt nok op, indtil den begynder at loade windows?
Hvis ja, så er det højst sansynligt en driver der er galt med - du har vel installeret alle driverne til bundkortet, især kan det være LAN driveren der driller, så tjek at der måske finde/er en nyere driver.
Hvis du har noget USB tilkoblet, så prøv at fjerne dette også.
Windows er vel også fuldt opdateret, ellers gå på win updatet.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 13:19 #2
Hvor står den og hænger de ca. 8 minutter? Er det i BIOS-billedet (det første billede der bliver vist på skærmen), eller er det med Windows-logoet?

//Anders
Avatar billede yaris Praktikant
17. august 2008 - 15:25 #3
Når den er kold hænger den ved det billede hvor bjælken kører frem og lidt mindre med sort skærm der går ca. 5 minutter inden skrivebordet kommer frem og så går der 2 - 3 minutter inden den er klar. Dem jeg fik den af snakkede om ca. 20-30 minutter med at starte op de havde også flere ting installeret. Det der undre mig er at den starter hurtigt nok op når den er "varm" (Har stået tændt et stykke tid)
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 15:28 #4
Er det en frisk installation af Windows, eller har den kørt i længere tid?

//Anders
Avatar billede yaris Praktikant
17. august 2008 - 15:48 #5
Den er lige installeret og der er ikke installeret andet en windows
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 16:00 #6
Eneste bud er som haverslev er inde på. Enten er det et eller andet udstyr der er sat til computeren der har problemet, eller også er det en driver.
Prøv at tag ALT fra som ikke er nødvendig for at starte op. Fjern udvidelses-kort (PCI o.l.), alle USB-enheder, ekstra harddiske, skærmen.... Øøøh... Glem den sidste... :o)
Prøv evt. også at kigge i Windows's log, og se om der er nogle fejlmeddelser i den...

//Anders
Avatar billede yaris Praktikant
22. august 2008 - 22:25 #7
Hej igen jeg har fundet fejlen det var harddisken der var fejl på. Men tak for responsen