Avatar billede bouggi Nybegynder
17. august 2008 - 12:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ftp server

Rimeligt simpel..
hvilken software anbefaler i at bruge hvis man ønsker at have sin egen server stående hjemme

det være sig mailserver, ftp-server ved ikke så meget om det er muligt at ha sine egne hp hostet hjemmefra

det skal af nemhed være software til windows xp
Avatar billede Spotgun Seniormester
17. august 2008 - 15:30 #1
Jeg har gode erfaringer med både Gene6 og Serv-U som FTP server. Mht. mailserver, så kig på MailEnable. De har en gratis version som er ganske udemærket, hvis du kan undvære en webmail.
Avatar billede bouggi Nybegynder
18. august 2008 - 10:34 #2
Serv-U har jeg prøvet i sin tid.. synes den var rimelig hård at sætte op
webmail kan sagtens undværes
så tager lige et kig på de andre
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. august 2008 - 11:00 #3
Du kan også få en gratis FileZilla FTP server (www.filezilla-project.org), men den er i mine øjne ekstremt "skrabet" mht. funktionalitet. Den er til gengæld rimelig nem at sætte op.
Avatar billede bouggi Nybegynder
10. oktober 2008 - 22:28 #4
jeg valgte at hoppe tilbage til Serv-U
en kamp at få alle policies til at virke.. men det er den bedste løsning..
så point til dig
Avatar billede shadowman87 Nybegynder
04. december 2008 - 11:53 #5
jeg bruger Gene 6 FTP server..

http://www.g6ftpserver.com/en/information#features

og jeg er langt mere end tilfreds.. utrolig nem og bruge, og så kan den ufattelig meget... det er den bedste FTP server jeg har brugt til dato.. 10/10 point til den..