Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
17. august 2008 - 11:33 Der er 5 kommentarer

Skal sælge PC & vil sikkerhedsformatere

Jeg skal sælge min MEDION WID2020. Harddisken er i stykker, så når jeg prøver at formatere hdd får jeg meddelelse om at hele eller delvis af harddisken er gået i stykker. Det jeg er bekymret om, er om vedkommende der køber pcen kan recover personlig data fra harddisken?
Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
17. august 2008 - 11:36 #1
Det skal oplyses at alle former for OS er ødelagt så den går i DOS-tilstand eller hvad det nu hedder
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 12:17 #2
...ødelagt harddisk ... tag den ud og smid den væk inden du sælger.
Avatar billede lasse-p3 Nybegynder
17. august 2008 - 12:28 #3
Er det ikke svært på en bærbar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2008 - 13:06 #4
:) Generelt set, nej. Men man skal jo finde de rigtige skruer.
Avatar billede haverslev Novice
17. august 2008 - 13:39 #5
Hvis du har floppy drev, så var dette måske en mulighed:
http://www.helgec.dk/killdisk.html

En harddisk sidder normalt under en plade i bunden af den bærebare (ca 10x8 cm)
kan også sidde under en plade bagpå maskinen.