Avatar billede jekk Nybegynder
16. august 2008 - 13:22 Der er 4 kommentarer

kan man spærre udenlandske ip-adresser i outlook express ?

jeg bliver for tiden bombarderet med mellem 500 - 1000 spam-mails - har afprøvet noget spamfighter lignende programmer, men føler, at jeg skal bruge for megen tid på at udnytte deres dybere funktioner :0(

de fleste spammails kommer igennem min mailserver - som er baseret på den gratis udgave af MailEnable - her har jeg heller ikke lige fundet ud af, om den kan hjælpe mig...

årsagen til mine spamangreb, skyldes mine mange hjemmesider, der indeholder email-adresser...

ca. 99,999 ? kommer fra udlandet !
så hvis man kunne "smage" på afsenderens ip-adresse og derudfra afgøre om det er en udenlandsk afsender, så ville en spærre mulighed gøre livet lettere !
findes der noget sådan ? enten til OutLook eller OutLook Express ?????
og er det freeware ?
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2008 - 14:14 #1
Hvis du udelukkende blokere baseret på udenlandske IPadresser, vil jeg fx. ikke kunne sende mail til dig fra mit danske arbejde, da vi sender via centrale systemer i udlandet
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2008 - 14:22 #2
Hvad med at implimentere et ordentligt spamtjeck af din indkommende mail ?

Prøv at kig på http://www.spamblogging.com/archives/000069.html (Har ikke selv prøvet da jeg personligt kører Linux på mine personlige servere)
Avatar billede jekk Nybegynder
16. august 2008 - 18:47 #3
tak Leif...
min mailserver kører under windows 2000, uden Exchange...
hvis jeg skifter til Linux klient - vil jeg så havde andre spærre muligheder ?
Avatar billede leif Seniormester
16. august 2008 - 19:03 #4
Jeg filtrerer primært på min mailserver og ikke på klienten (Det er ikke nødvendigt da min mailserver tager 99,9% af al spam.